Zarząd TVP z absolutorium za 2022 rok

Zwyczajne walne zgromadzenie TVP podjęło uchwałę o udzieleniu absolutorium zarządowi Telewizji Polskiej, dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obecnie zarząd publicznego nadawcy tworzy Mateusz Matyszkowicz, jednak aż do początku września ub. roku zarząd był dwuosobowy. Na jego czele stał Jacek Kurski.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Zarząd TVP z absolutorium za 2022 rok
Decyzją ministra kultury zarządy TVP pod wodzą obu prezesów - byłego i obecnego - uzyskały absolutorium za 2022 rok fot. AKPA

Jednoosobowy zarząd Telewizji Polskiej pracuje w obecnym składzie od początku września 2022 roku, kiedy to Rada Mediów Narodowych odwołała ze stanowiska prezesa Jacka Kurskiego, a na jego miejsce powołała dotychczasowego członka zarządu, Mateusza Matyszkowicza

Kurski już w grudniu zaczął pracę jako alternate executive director szwajcarsko-polskiej konstytuanty w Grupie Banku Światowego w Waszyngtonie. Informację tę od razu potwierdził Narodowy Bank Polski, ale i sam zainteresowany. "Zawsze myślałem, że nie ma życia poza polityką. Otóż jest" - napisał były prezes TVP na Twitterze. Matyszkowicz do zarządu TVP trafił w kwietniu 2019 roku.

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl Anna Turowska, rzecznik prasowy MKiDN, kilka dni temu zwyczajne walne zgromadzenie Telewizji Polskiej podjęło uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium zarządowi TVP "z wykonania obowiązków w roku obrotowym 2022".

Niemal w tym samym czasie identyczną uchwałę podjęto w sprawie absolutorium dla zarządu Polskiego Radia. Walne zgromadzenie Polskiego Radia i Telewizji Polskiej tworzy jednoosobowo minister kultury i dziedzictwa narodowego, jako taki jest obowiązany do podejmowania rok rocznie decyzji co do absolutorium dla nadawców.

Strata TVP

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów.

Przychody spółki zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto - z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zmiany i awanse w Agencji 2012

Zmiany i awanse w Agencji 2012