SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i TVN nowymi liderami tygodnia. 6,1 mln widzów finału „Rancza”

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu wszystkich widzów została TVP1, w grupach 16-49 i 16-59 na prowadzenie wysunął się TVN. Największymi hitami były znane od lat seriale TVP - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 21 do 27 listopada 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 21 listopada oglądało 6,31 mln widzów, co przełożyło się na 37,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 27 listopada na antenie Jedynki oglądało 6,11 mln widzów, co dało stacji 34,25 proc. udziału.

Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe” TVP2 (4,88 mln widzów; 30,71 proc. udziału; emisja 23 listopada).

Czwarty był serial „Ojciec Mateusz” TVP2 (4,43 mln widzów; 27,71 proc. udziału; emisja 24 listopada), a dwa oczka niżej znalazła się telenowela „Barwy szczęścia” (3,93 mln widzów; 23,73 proc. udziału; emisja 21 listopada).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 26 listopada obejrzało 4,11 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,74 mln widzów (emisja 27 listopada). 3,60 mln oglądających miały pokazane dwa dni wcześniej konkurencyjne „Fakty” TVN.

Wśród hitów tygodnia na 9. pozycji znalazła się transmisja PŚ w skokach narciarskich. Drugi konkurs sezonu 2015/2016, pokazany w TVP1 w sobotę, 26 listopada br., śledziło średnio 3,58 mln widzów, co przełożyło się na 29,79 proc. udziału.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek „Mam talent!” (3 mln widzów; emisja 26 listopada w TVN; 15. pozycja w zestawieniu).

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

21-11-2016

20:42 - 21:28

6 309 870

37,99%

2

RANCZO /SER.KOM.POL./

TVP1

27-11-2016

20:27 - 21:14

6 107 244

34,25%

3

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

23-11-2016

20:43 - 21:31

4 876 403

30,71%

4

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

24-11-2016

20:31 - 21:16

4 431 106

27,71%

5

TELEEXPRESS

TVP1

26-11-2016

16:57 - 17:01

4 111 985

33,24%

6

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

21-11-2016

20:07 - 20:30

3 927 947

23,73%

7

WIADOMOŚCI

TVP1

27-11-2016

19:30 - 19:59

3 735 765

22,13%

8

FAKTY

TVN

25-11-2016

18:59 - 19:26

3 598 804

25,05%

9

PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH RUKA

TVP1

26-11-2016

15:56 - 17:47

3 579 344

29,79%

10

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

24-11-2016

21:28 - 22:13

3 438 728

24,24%

11

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

22-11-2016

21:38 - 21:42

3 346 844

21,14%

12

LIGA MISTRZÓW /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ BORUSSIA DORTMUND - LEGIA WARSZAWA

TVP1

22-11-2016

20:41 - 22:37

3 301 816

21,10%

13

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

27-11-2016

20:05 - 20:10

3 219 180

18,44%

14

BOGOWIE /FILM OBYCZ.POL./

TVN

25-11-2016

20:02 - 22:26

3 159 920

21,57%

15

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

26-11-2016

19:59 - 22:23

2 995 251

20,07%

16

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

24-11-2016

17:29 - 17:54

2 882 231

23,24%

17

NA SYGNALE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

23-11-2016

21:48 - 22:11

2 854 385

20,85%

18

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

24-11-2016

19:51 - 20:08

2 622 074

16,61%

19

FAMILIADA /TELETURNIEJ/

TVP2

27-11-2016

14:00 - 14:25

2 608 795

20,56%

20

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

24-11-2016

21:30 - 22:29

2 583 834

18,96%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,11 mln osób (31,05 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”  (1,85 mln widzów; 24,94 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Bogowie” pokazany w TVN (1,59 mln widzów; 27,92 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Na dobre i na złe” (1,44 mln; 23,20 proc.) oraz dziennik „Fakty” z 27 listopada br. (1,43 mln; 22,97 proc.).

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

16-49

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

21-11-2016

20:42 - 21:28

2 106 358

31,05%

2

RANCZO /SER.KOM.POL./

TVP1

27-11-2016

20:27 - 21:14

1 847 510

24,94%

3

BOGOWIE /FILM OBYCZ.POL./

TVN

25-11-2016

20:02 - 22:26

1 590 966

27,92%

4

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

23-11-2016

20:43 - 21:31

1 437 135

23,20%

5

FAKTY

TVN

27-11-2016

19:00 - 19:22

1 434 961

22,97%

6

LIGA MISTRZÓW /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ BORUSSIA DORTMUND - LEGIA WARSZAWA

TVP1

22-11-2016

20:41 - 22:37

1 417 499

21,39%

7

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

24-11-2016

21:30 - 22:29

1 407 879

25,34%

8

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

27-11-2016

20:00 - 21:27

1 335 996

18,39%

9

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

22-11-2016

21:38 - 21:42

1 219 502

17,85%

10

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

21-11-2016

20:07 - 20:30

1 198 001

19,07%

11

SPORT /SERWIS SPORT./

TVN

27-11-2016

19:30 - 19:33

1 190 991

18,44%

12

TELEEXPRESS

TVP1

26-11-2016

16:57 - 17:01

1 125 579

24,10%

13

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

27-11-2016

19:45 - 20:00

1 118 803

16,77%

14

WYDARZENIA

Polsat

22-11-2016

18:50 - 19:16

1 110 575

21,23%

15

NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./

TVN

23-11-2016

20:15 - 20:50

1 096 687

17,92%

16

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

24-11-2016

20:31 - 21:16

1 090 716

17,79%

17

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

26-11-2016

19:59 - 22:23

1 086 138

18,69%

18

DORADCA SMAKU /MAG.KUL.POL./

TVN

23-11-2016

20:09 - 20:14

1 032 199

17,31%

19

WIADOMOŚCI

TVP1

27-11-2016

19:30 - 19:59

1 027 779

15,63%

20

PINGWINY Z MADAGASKARU /FILM ANIM.USA/

Polsat

26-11-2016

20:13 - 21:51

1 012 113

17,19%

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

16-59

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

21-11-2016

20:42 - 21:28

3 263 503

32,63%

2

RANCZO /SER.KOM.POL./

TVP1

27-11-2016

20:27 - 21:14

3 232 970

29,75%

3

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

23-11-2016

20:43 - 21:31

2 528 408

27,32%

4

BOGOWIE /FILM OBYCZ.POL./

TVN

25-11-2016

20:02 - 22:26

2 274 282

26,78%

5

FAKTY

TVN

27-11-2016

19:00 - 19:22

2 147 588

22,94%

6

TELEEXPRESS

TVP1

26-11-2016

16:57 - 17:01

2 073 391

29,23%

7

LIGA MISTRZÓW /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ BORUSSIA DORTMUND - LEGIA WARSZAWA

TVP1

22-11-2016

20:41 - 22:37

2 057 909

21,32%

8

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

24-11-2016

20:31 - 21:16

2 026 655

22,00%

9

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

21-11-2016

20:07 - 20:30

1 945 174

20,43%

10

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

24-11-2016

21:30 - 22:29

1 932 475

23,38%

11

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

22-11-2016

21:38 - 21:42

1 851 237

18,76%

12

WIADOMOŚCI

TVP1

27-11-2016

19:30 - 19:59

1 764 934

18,02%

13

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

27-11-2016

20:00 - 21:27

1 748 296

16,37%

14

PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH RUKA

TVP1

26-11-2016

15:56 - 17:47

1 734 264

25,39%

15

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

27-11-2016

19:45 - 20:00

1 700 142

17,12%

16

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

26-11-2016

19:59 - 22:23

1 674 592

18,98%

17

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

27-11-2016

20:05 - 20:10

1 669 699

16,20%

18

SPORT /SERWIS SPORT./

TVN

27-11-2016

19:30 - 19:33

1 606 423

16,64%

19

WYDARZENIA

Polsat

22-11-2016

18:50 - 19:16

1 592 383

20,19%

20

NA SYGNALE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

23-11-2016

21:48 - 22:11

1 566 622

19,06%

Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,42 pkt. proc. do 11,67 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,66 pkt. proc. do 11,41 proc.
Podium uzupełnia Polsat, który tydzień wcześniej był liderem. Udział tej stacji wyniósł 11,06 proc., po spadku o 0,91 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,62 proc. (do góry o 0,08 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 42,51 proc. do 42,76 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (3,98 proc.; do góry o 0,23 pkt. proc.).

Wszyscy 4+

14.11.2016 - 20.11.2016

21.11.2016 - 27.11.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVP1

778 588

11,25%

796 068

11,67%

0,42%

2

TVN

743 816

10,75%

778 355

11,41%

0,66%

3

Polsat

827 878

11,97%

754 428

11,06%

-0,91%

4

TVP2

590 501

8,54%

587 946

8,62%

0,08%

5

TV4

259 142

3,75%

271 444

3,98%

0,23%

6

TVN24

254 624

3,68%

235 137

3,45%

-0,23%

7

TVN7

233 040

3,37%

229 617

3,37%

0,00%

8

TVP INFO

212 939

3,08%

200 387

2,94%

-0,14%

9

TV PULS

214 217

3,10%

197 756

2,90%

-0,20%

10

Puls 2

117 437

1,70%

122 257

1,79%

0,09%

11

Polsat2

106 037

1,53%

111 964

1,64%

0,11%

12

TTV

107 659

1,56%

109 107

1,60%

0,04%

13

TV6

98 415

1,42%

106 790

1,57%

0,15%

14

TVP Seriale

95 899

1,39%

98 864

1,45%

0,06%

15

TVP ABC

72 851

1,05%

76 409

1,12%

0,07%

16

Stopklatka

66 900

0,97%

72 336

1,06%

0,09%

17

Polsat News

66 546

0,96%

70 403

1,03%

0,07%

18

TVP Rozrywka

69 922

1,01%

67 181

0,98%

-0,03%

19

TVP3

61 378

0,89%

60 455

0,89%

0,00%

20

Polo TV

51 412

0,74%

51 293

0,75%

0,01%

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła swój udział o 0,77 pkt. proc. do 14,43 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,91 proc., po spadku udziału o 1 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają Jedynka (wzrost o 0,52 pkt. proc. do 7,52 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (spadek o 0,16 pkt. proc. do 7,17 proc.).

16-49

14.11.2016 - 20.11.2016

21.11.2016 - 27.11.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

369 491

13,66%

386 527

14,43%

0,77%

2

Polsat

376 105

13,91%

345 808

12,91%

-1,00%

3

TVP1

189 332

7,00%

201 476

7,52%

0,52%

4

TVP2

198 213

7,33%

192 002

7,17%

-0,16%

5

TV4

105 149

3,89%

109 620

4,09%

0,20%

6

TVN7

101 273

3,74%

100 145

3,74%

0,00%

7

TV PULS

102 892

3,80%

94 617

3,53%

-0,27%

8

Puls 2

52 321

1,93%

55 009

2,05%

0,12%

9

TTV

52 781

1,95%

50 915

1,90%

-0,05%

10

TV6

41 637

1,54%

48 201

1,80%

0,26%

11

TVN24

51 937

1,92%

46 281

1,73%

-0,19%

12

TVP Seriale

40 123

1,48%

42 366

1,58%

0,10%

13

Polsat2

36 508

1,35%

42 008

1,57%

0,22%

14

TVP ABC

29 720

1,10%

34 632

1,29%

0,19%

15

Polo TV

33 108

1,22%

32 417

1,21%

-0,01%

16

Stopklatka

26 334

0,97%

31 556

1,18%

0,21%

17

ATM Rozrywka

24 885

0,92%

23 734

0,89%

-0,03%

18

TVP INFO

27 227

1,01%

23 166

0,86%

-0,15%

19

Comedy Central

21 124

0,78%

22 857

0,85%

0,07%

20

TVN Style

24 754

0,92%

22 817

0,85%

-0,07%

W grupie wiekowej 16-59 także liderem oglądalności został TVN (do góry o 0,66 pkt. proc. do 13,15 proc.), który wyprzedził Polsat (w dół o 0,96 pkt. proc. do 12,36 proc.).

16-59

14.11.2016 - 20.11.2016

21.11.2016 - 27.11.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

500 311

12,49%

521 617

13,15%

0,66%

2

Polsat

533 440

13,32%

490 275

12,36%

-0,96%

3

TVP1

344 026

8,59%

361 796

9,12%

0,53%

4

TVP2

319 593

7,98%

313 953

7,92%

-0,06%

5

TV4

160 100

4,00%

168 723

4,25%

0,25%

6

TVN7

150 632

3,76%

148 728

3,75%

-0,01%

7

TV PULS

145 576

3,63%

134 623

3,39%

-0,24%

8

TVN24

105 322

2,63%

97 771

2,47%

-0,16%

9

Puls 2

69 652

1,74%

72 508

1,83%

0,09%

10

TV6

65 152

1,63%

71 324

1,80%

0,17%

11

TTV

72 950

1,82%

70 891

1,79%

-0,03%

12

Polsat2

62 002

1,55%

66 602

1,68%

0,13%

13

TVP Seriale

62 789

1,57%

66 039

1,67%

0,10%

14

TVP INFO

63 921

1,60%

61 433

1,55%

-0,05%

15

Stopklatka

43 491

1,09%

48 091

1,21%

0,12%

16

Polo TV

41 381

1,03%

41 015

1,03%

0,00%

17

TVP ABC

35 309

0,88%

39 425

0,99%

0,11%

18

TVP Rozrywka

40 508

1,01%

36 816

0,93%

-0,08%

19

Fokus TV

34 004

0,85%

33 757

0,85%

0,00%

20

Polsat News

32 101

0,80%

33 663

0,85%

0,05%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN nowymi liderami tygodnia. 6,1 mln widzów finału „Rancza”

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mim
Ranczo czyli serial, który pokazał jak zakończyć produkcję godnie i z klasą. Bardzo dobre 10 lat, fabuła odleciała trochę, ale gra aktorów - wybitna!
42 12
odpowiedź
User
.
Ranczo czyli serial, który pokazał jak zakończyć produkcję godnie i z klasą. Bardzo dobre 10 lat, fabuła odleciała trochę, ale gra aktorów - wybitna!

Zdziwię się jeśli nie będzie 11 sezonu Rancza. Jakoś nie widzę tego, że TVP stworzy inny serial, który będzie oglądało 6 mln osób... A co do gry aktorskiej przez całe 10 lat była świetna, jednak nie wiem czemu, ale w tym sezonie miałem wrażenie, że aktorzy grają w taki ,,wymuszony' sposób (zwłaszcza w pierwszych odcinkach)
Jednak i tak był (jest?) to jedyny polski serial, który oglądałem i uważam, że wśród polskich seriali komediowych ten zdecydowanie zasługuje na pierwsze miejsce!
33 9
odpowiedź
User
Maciej deKODer
Prezes Kurski wielokrotnie publicznie mówił, że Nielsen Audience Measurement nie jest rzetelną firmą bo wiadomo przecież, że to niby "liczenie" robią lewaki. Na dodatek wiadomo kto tam pracuje. ;) Stąd każdy zauważy, że niemożliwe by jakiś lewacki TVN był na na 2 miejscu a mało patriotyczna TVPolsat na 3. :D Każdy wie, że odkąd prezes Kurski przewietrza telewizję publiczną , to oba jej programy są na pierwszym miejscu. Ludzie dostrzegają misyjność a nie jakąś tam oglądalność. Najlepiej jakby oglądalność była mierzona przez ośrodek wskazany przez PiS - wtedy tylko byłyby to miarodajne wyniki. :)
36 22
odpowiedź
User
X
Skończył się serial z morałem, nie oglupiajacy ale dający do myślenia. Nawiązania do filozofii, kultury w połączeniu z prostym, prawdziwym żartem. Orginalny scenariusz, świetne aktorstwo i dobra reżyseria. Prawdziwy obraz Polski i Polaków. Szkoda... Ranczo było jedynym, do dziś emitowanym, polskim serialem wartym obejrzenia.
29 11
odpowiedź
User
Ranczers
Ranczo czyli serial, który pokazał jak zakończyć produkcję godnie i z klasą. Bardzo dobre 10 lat, fabuła odleciała trochę, ale gra aktorów - wybitna!

Zdziwię się jeśli nie będzie 11 sezonu Rancza. Jakoś nie widzę tego, że TVP stworzy inny serial, który będzie oglądało 6 mln osób... A co do gry aktorskiej przez całe 10 lat była świetna, jednak nie wiem czemu, ale w tym sezonie miałem wrażenie, że aktorzy grają w taki ,,wymuszony

Z tego co wróbelki ćwierkają to główna obsada zwyczajnie nie chce grać i czuje, że trzeba odpocząć. Królikowski, Żak, Ostrowska wielokrotnie podkreślali to w wywiadach. A i Scenarzysta już w 8 serii mówił, że bardzo chciałby żeby na 8 sezonie się zakończyło. Przekonali go do napisania kolejnych dwóch serii, różnych poziomem, ale... no. Także nie sądzę, że Pan Brutter z entuzjazmem podejdzie do napisania serii 11. Myślę, że te 10 sezonów to wystarczająco dużo. I tak. Zakończyli pięknie i "wspominajmy ich dobrze" jak to mówił wyśmienity Pan Pieczka :)
25 9
odpowiedź