SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 na czele stacji naziemnych. TVP2 wyprzedziła TVN

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej straciła Eska TV.

W listopadzie 2015 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2014 roku zwiększył się o 1,35 proc. i wyniósł 15,81 proc.

Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 14,13 proc., po spadku w skali roku o 7,10 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2, która przed rokiem była czwarta. Jej średni wynik w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 8,32 proc. i wyniósł 10,36 proc. Z kolei na czwartą lokatę z trzeciej spadł TVN, którego udział zmalał o 14,05 proc. do 10,09 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału zwiększył się o 37,06 proc. do 7,36 proc.

Oczko niżej uplasowała się stacja TV4, która w zeszłym miesiącu miała 4,68 proc. udziału, po wzroście o 16,13 proc. Stacja ta awansowała z miejsca siódmego.

Zaś z szóstego na siódme miejsce spadła stacja TV Puls, która w listopadzie br. miała 4,54 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,34 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 41,28 proc., pochwalić się mógł Fokus TV, który w rankingu awansował z 18. na 17. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,54 proc.

Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 20,88 proc. do 0,72 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 20. na 22. - przedostatnie.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 4+

listopad

Stacja

2015

2014

TVP1

15,81%

15,60%

Polsat

14,13%

15,21%

TVP2

10,36%

11,30%

TVN

10,09%

11,74%

TVP INFO

7,36%

5,37%

TV4

4,68%

4,03%

TV PULS

4,54%

5,34%

TVN7

3,91%

4,03%

Puls 2

3,68%

3,95%

TTV

3,04%

2,60%

TV6

3,04%

2,46%

TVP Regionalna

1,98%

1,99%

Stopklatka

1,91%

1,46%

TVP Rozrywka

1,71%

1,70%

TVP ABC

1,63%

1,77%

Polo TV

1,57%

1,26%

Fokus TV

1,54%

1,09%

ATM Rozrywka

1,53%

1,60%

TVP Historia

1,17%

0,94%

TVP Kultura

0,73%

0,90%

TVP Polonia

0,72%

0,89%

Eska TV

0,72%

0,91%

Polsat Sport News

0,68%

0,72%

W grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w telewizji naziemnej znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,33 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 5,39 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 10,19 proc. do 12,07 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,68 proc., po spadku w skali roku o 0,92 proc.

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,29 proc.; w dół o 4,60 proc.).

Pierwszą piątkę rankingu uzupełnia stacja TV Puls, której udział zmalał o 18,34 proc. do 6,01 proc. Trzy oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która przed rokiem była szósta (4,80 proc. udziału; w dół o 3,81 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogło TVP Info, którego udział poszedł do góry o 63,47 proc. do 3,58 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Kultura - było to 33 proc. do 0,67 proc. udziału.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 16-49

listopad

Stacja

2015

2014

Polsat

16,33%

17,26%

TVN

12,07%

13,44%

TVP1

9,68%

9,77%

TVP2

8,29%

8,69%

TV PULS

6,01%

7,36%

TV4

5,74%

4,95%

TVN7

4,85%

4,18%

Puls 2

4,80%

4,99%

TV6

4,07%

3,30%

TTV

3,77%

3,64%

TVP INFO

3,58%

2,19%

Polo TV

2,62%

1,99%

Stopklatka

2,27%

1,69%

ATM Rozrywka

2,02%

2,22%

TVP ABC

1,86%

1,85%

Fokus TV

1,84%

1,28%

TVP Rozrywka

1,74%

1,67%

Eska TV

1,34%

1,70%

TVP Historia

1,20%

0,81%

TVP Regionalna

1,08%

1,33%

TVP Kultura

0,67%

1,00%

TVP Polonia

0,64%

0,93%

Polsat Sport News

0,63%

0,67%

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Dołącz do dyskusji: TVP1 na czele stacji naziemnych. TVP2 wyprzedziła TVN

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jola z Pajęczna
Zastanawiam się kto w ogóle ogląda takie goowno jak TVP Rozrywka albo tą pseudofilmową Stopklatkę z 20 filmami na krzyż?
odpowiedź
User
mareku
A ja się zastanawiam, dlaczego nie badają oglądalności TV TRWAM? Bo na stronie TV TRWAM znalazłem artykuł, w którym jest napisane: "Odsetek badanych, którzy oglądają TV Trwam wyniósł 30 proc.. Liczbę widzów TV Trwam szacuje się na ponad 9,5 mln osób." Wnioski wyciągnięte na podstawie badania zrobionego na 1200 osobach:) Ciekawy byłem właśnie jak to się ma do udziału w rynku, ale widzę, że o. Rydzyk woli ukrywać prawdę i nawet wynikami oglądalności manipulować.
odpowiedź