TVP1 nowym liderem, „Wydarzenia” z 4,45 mln widzów pokonały „Wiadomości” i „Fakty”

Nowym liderem oglądalności w zeszłym tygodniu została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Na czele hitów znalazły się seriale TVP, dzienniki „Teleexpress” i „Wydarzenia oraz PŚ w skokach narciarskich - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 5 do 11 grudnia 2016 roku, zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 6 grudnia oglądało 6,61 mln widzów, co przełożyło się na 38,68 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress”, który 11 grudnia obejrzało 4,87 mln widzów, a udział TVP1 w tym czasie wyniósł 32,34 proc. Była to druga najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.

Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe”, który 7 grudnia na antenie Dwójki oglądało 4,53 mln widzów, co dało stacji 27,51 proc. udziału.

Oczko niżej znalazła się transmisja PŚ w skokach narciarskich. Niedzielny konkurs indywidualny śledziło średnio 4,48 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 31,93 proc. udziału. W tych zawodach swoje kolejne zwycięstwo odniósł Kamil Stoch, a na drugim miejscu uplasował się Maciej Kot.

Pierwszą piątkę uzupełniają „Wydarzenia” Polsatu, który pokazywane zostały tuż po 13. Mikołajkowym Bloku Reklamowym. Średnia widownia tego dziennika wyniosła 4,45 mln osób, a udział - 27,68 proc.

Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,55 mln widzów (emisja 11 grudnia; 10. pozycja). 3,43 mln oglądających miały pokazane 5 grudnia konkurencyjne „Fakty” TVN (11. pozycja).

Wyżej, bo na 6. miejscu uplasowała się telenowela TVP2 „Barwy szczęścia” (4,12 mln widzów; 24,24 proc. udziału; 6 grudnia).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,20 mln osób (32,53 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął dziennik „Wydarzenia” (1,90 mln widzów; 31,41 proc. udziału), a podium uzupełnia mecz Legia Warszawa-Sporting Lizbona (1,52 mln widzów; 24,33 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze „Teleexpress” (1,41 mln; 24,51 proc.) oraz serial „Na dobre i na złe” (1,39 mln; 20,87 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,59 pkt. proc. do 11,66 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,08 pkt. proc. do 11,38 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,74 proc., po spadku o 0,90 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,64 proc. (do góry o 0,09 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,72 proc. do 41,42 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (3,85 proc.; do góry o 0,16 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został Polsat. Stacja ta zwiększyła swój udział o 0,66 pkt. proc. do 13,37 proc. Na drugą lokatę spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,34 proc., po spadku udziału o 1,23 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 0,53 pkt. proc. do 7,81 proc.) i Dwójka (+ 0,21 pkt. proc. do 7,26 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności umocnił się Polsat (do góry o 0,37 pkt. proc. do 12,79 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu