SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 przez co najmniej 5 minut dziennie ogląda 13,6 mln widzów. TVN - 12,8 mln

Telewizyjna Jedynka była najchętniej oglądaną stacją pod względem łącznego zasięgu widzów w minionym roku. W kategorii grup kanałów z prym też wiodła TVP, ale większość jej anten nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od początku grudnia 2013 roku do końca listopada br. przez co najmniej 5 minut dziennie publiczną Jedynkę oglądało średnio 13,6 mln widzów, a przez co najmniej 15 minut - 11,8 mln widzów. W przypadku oglądania przez minimum 30 minut widownia ta wynosiła 9,7 mln osób, a przez minimum godzinę - 6,5 mln - pokazują dane Nielsen Audience Measurement udostępnione Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Drugie miejsce pod względem największych zasięgów 5-minutowych zajął TVN ze średnią liczbą 12,8 mln oglądających, dalej znalazły się stacje Polsat (12,3 mln) i TVP2 (11,9 mln).

W przypadku widzów oglądających program przez co najmniej kwadrans kolejność stacji od drugiej do czwartej była taka sama: TVN z 10,7 mln widzów, Polsat z 10,5 mln i TVP2 z 10,2 mln. Analogicznie było też z zasięgiem półgodzinnym.

Zmiana zaszła dopiero w przypadku oglądania stacji przez co najmniej godzinę dziennie. Tutaj za TVP1 znalazł się Polsat, który w ten sposób śledziło 6,1 mln widzów. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN (6 mln widzów) i TVP2 (5,4 mln).

Pod względem  grup kanałów pierwsze miejsce w każdej z kategorii zajmowały stacje TVP, z których większość jest jednak szeroko dostępna, dzięki emisji w naziemnej telewizji cyfrowej. Przez co najmniej 5 minut dziennie którąś z anten TVP oglądało 19,2 mln ludzi, podczas gdy kanały Polsatu śledziło co najmniej 17,3 mln ludzi, a TVN - 17,1 mln.

Natomiast w przypadku zasięgu godzinnego przewaga Telewizji Polskiej nad komercyjnymi konkurentami była jeszcze większa. Jej kanały przez minimum godzinę były oglądane przez 13,2 mln osób, Polsatu - 10,3 mln, a TVP2 - 9,9 mln widzów.

Wszystkie programy telewizyjne w minionym roku codziennie przez co najmniej pięć minut dziennie oglądało 25,4 mln widzów, przez 15 minut dziennie - 25,1 mln widzów, a przez godzinę każdego dnia - 23,4 mln.

Średnia liczba widzów (mln) oglądająca:

TVP1

TVP2

Kanały naziemne TVP

Kanały Grupy TVP

Polsat

Kanały Grupy Polsat*

TVN

Kanały Grupy TVN**

Kanały Telewizji Puls

TV ogółem

Liczba kanałów***

-

-

9

12

-

21

-

8

2

-

Min. 5 min. dziennie

13,6

11,9

18,7

19,2

12,3

17,3

12,8

17,1

5,8

25,4

Min. 10 min dziennie

12,6

10,9

17,9

18,5

11,3

16,2

11,6

16

5

25,2

Min. 15 min. dziennie

11,8

10,2

17,2

17,8

10,5

15,3

10,7

15,1

4,5

25,1

Min. 30 min. dziennie

9,7

8,3

15,5

16,1

8,7

13,3

8,8

13

3,5

24,6

Min. godzinę dziennie

6,5

5,4

12,5

13,2

6,1

10,3

6

9,9

2,3

23,4

 

Średni odsetek widzów oglądających:

TVP1

TVP2

Kanały naziemne TVP

Kanały Grupy TVP

Polsat

Kanały Grupy Polsat*

TVN

Kanały Grupy TVN**

Kanały Telewizji Puls

TV ogółem

Liczba kanałów***

-

-

9

12

-

21

-

8

2

-

Min. 5 min. dziennie

38,40%

33,40%

52,80%

54,30%

34,80%

48,70%

36,00%

48,20%

16,40%

71,50%

Min. 10 min dziennie

35,60%

30,70%

50,50%

52,00%

31,80%

45,60%

32,70%

45,00%

14,20%

71,10%

Min. 15 min. dziennie

33,30%

28,60%

48,60%

50,30%

29,60%

43,20%

30,30%

42,50%

12,80%

70,70%

Min. 30 min. dziennie

27,20%

23,30%

43,70%

45,50%

24,50%

37,60%

24,70%

36,60%

10,00%

69,30%

Min. godzinę dziennie

18,40%

15,20%

35,30%

37,30%

17,20%

28,90%

17,00%

27,90%

6,60%

65,80%


*Uwzględniono TV4, TV6 i Polsat Volleyball 1. Zasięgi bez kanału Polsat Volleyball 1 (uruchomionego na czas MŚ w siatkówce) są o ok. 20-40 tys. niższe
** Uwzględniono TTV, nie uwzględniono Mango24 i Religia.tv
*** Łącznie z kanałami, które wystartowały w trakcie analizowanego okresu (TVP ABC, TVN24 Biznes i Świat, Disco Polo Music

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 przez co najmniej 5 minut dziennie ogląda 13,6 mln widzów. TVN - 12,8 mln

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zuza
A na czym to, przez całe pięć minut, było w stanie skupić się aż 11,6 miliona widzów TVP 1? Jakoś takiej informacji nie ma w artykule. Ciekawe, czy te badania robione były też pod katem tego, jaka była tematyka owych programów. Patrząc na ramówki różnych kanałów, to wychodzi mi na to, że w tym czasie( przeciętny widz) mógł trafić co najwyżej na blok reklamowy. A przy okazji widać, że przed telewizorem, jesteśmy w stanie spędzić nie więcej niż pół godziny.Bo im dłuższy czas oglądania, tym mniej widzów. W sumie to dobrze.
22 12
odpowiedź
User
Do zuzy
Ty jesteś aż tak głupia? TO są badania ilościowe a nie jakościowe. W takich uzyskasz informację, ile osób jadło chleb, ale nie z w jakiej piekarni został on wyprodukowany. A co oglądają, wiadomo, jak poczytasz badania telemetryczne, których na WM pełno. Na przykład 7 mln ogląda całe "M jak miłość", a jakiś 1 mln - cały Teatr Telewizji... A mecze piłkarskie to na ogół oglądają 2x po 45 minut... Zrozumiała???
13 21
odpowiedź