Twitter ogranicza zasięgi rosyjskich mediów państwowych

Serwis Twitter dodaje etykiety "rządowe" i zmniejsza widoczność tweetów zawierających treści z rosyjskich państwowych mediów, takich jak RT i Sputnik - poinformowała w poniedziałek platforma.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Twitter poinformował, że od czasu inwazji Rosji na Ukrainę w czwartek w serwisie zarejestrowano ponad 45 tys. tweetów dziennie od osób udostępniających linki  z dezinformacją z rosyjskojęzycznych serwisów propagandowych. Większość wpisów pochodzi z kont osób prywatnych - dodano.

Etykieta "medium rządowe" będzie automatycznie stosowana do wszystkich tweetów zawierających adres URL wskazanej strony internetowej państwowych stacji telewizyjnych i serwisów rosyjskich. Zmniejszy się również widoczność tych wpisów, nie będzie ich rekomendować użytkownikom, tweety te znikną także z sekcji "Top Search".

Twitter ograniczył także dostęp dla wybranych osób w Rosji.

Rosyjskie media blokowane

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nexta-zrodlo-informacja-ukraina-jak-dziennikarze-relacjonuja-wojne-rosji ##

W sobotnim wpisie na swoim blogu Meta poinformowała, że umożliwiła internautom z Ukrainy zamknięcie kilkoma kliknięciami profilu „za kłódką”. W takim przypadku treści z profilu są widoczne tylko dla użytkowników, którzy są na platformie przyjaciółmi jego posiadacza, natomiast pozostali nie mogą nawet powiększyć jego zdjęcia profilowego.

Czasowo wyłączono możliwość przeglądania list przyjaciół użytkowników z Ukrainy, żeby - jak uzasadniła Meta, „chronić ludzi przed byciem namierzanymi”. Na Instagramie wszyscy użytkownicy z Ukrainy dostali powiadomienie (wyświetliło się u góry feedu) dotyczące prywatności i bezpieczeństwa. W przypadku profili widocznych dla wszystkich (tzw. profili publicznych) przypomniano, że można zmienić ich status na prywatne.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day