Twitter ukarany za manipulowanie danymi użytkowników. Ma zapłacić 150 mln dolarów

Twitter ma zapłacić karę w wysokości 150 mln dolarów - wynika z ugody zawartej pomiędzy serwisem, a amerykańską Federalną Komisją Handlu. Twitter został ukarany za wykorzystanie adresów e-mail i numerów telefonów użytkowników do targetowania reklam.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O serwisie Twitter jest ostatnio głośno, głównie w związku z zapowiedzianym przejęciem tej platformy za 44 mld dol. przez miliardera Elona Muska, szefa koncernu Tesla.

Oszukani użytkownicy

Teraz okazuje się, że pożądany przez Muska Twitter miał poważne kłopoty z prywatnością użytkowników. Serwis zapłaci 150 mln dol. w ramach ugody z Departamentem Sprawiedliwości (DOJ) i Federalną Komisją Handlu (FTC) w sprawie naruszenia prywatności.

Ugoda dotyczy skargi, w której zarzucono Twitterowi, że w sposób wprowadzający w błąd wykorzystywał adresy e-mail i numery telefonów użytkowników do celów targetowania reklam. Oprócz grzywny, Twitter musi również zaakceptować audyty swojego programu ochrony danych, a także inne ograniczenia.

W skardze autorstwa DOJ stwierdzono, że Twitter wprowadzał użytkowników w błąd co do swoich zasad w latach 2013-2019, naruszając zarówno ustawę FTC, jak i nakaz wynikający z poprzedniej ugody z 2011 r. Firma zachęcała użytkowników do dodawania numeru telefonu lub adresu e-mail w celu umożliwienia stosowania środków bezpieczeństwa, takich jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe.

W rzeczywistości jednak Twitter włączał również te informacje do swoich danych dotyczących adresowania reklam. Firma przeprosiła za tę praktykę w 2019 r., mówiąc, że nieumyślnie wprowadziła adresy i numery do swojego systemu reklamowego. W wyniku tych działań, naruszenia prywatności dotknęły ok. 140 mln użytkowników Twittera.

- Kara w wysokości 150 mln dol. odzwierciedla powagę zarzutów wobec Twittera, a istotne nowe środki, które zostaną nałożone w wyniku ugody, pomogą zapobiec dalszym wprowadzającym w błąd praktykom, które zagrażają prywatności użytkowników - zaznaczyła w oświadczeniu zastępczyni prokuratora generalnego Vanita Gupta.

Nowe środki ustalone przez FTC będą wymagały od Twittera utrzymywania kompleksowego programu ochrony prywatności i bezpieczeństwa informacji, a także przeprowadzania regularnych testów i audytów zabezpieczeń. Serwis musi również powiadomić wszystkich, którzy dołączyli do Twittera przed wrześniem 2019 r., o ugodzie po zatwierdzeniu jej przez sąd federalny.

Główny specjalista ds. prywatności w Twitterze Damien Kieran potwierdził zawarcie ugody we wpisie na blogu. - Nasza ugoda z FTC odzwierciedla istniejące wcześniej zobowiązania Twittera i inwestycje w bezpieczeństwo i prywatność - stwierdził Kieran.  - Będziemy nadal współpracować z naszymi organami regulacyjnymi, aby upewnić się, że rozumieją, w jaki sposób praktyki dotyczące bezpieczeństwa i prywatności na Twitterze zawsze ewoluują w kierunku poprawy.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Trwa kampania promocyjna "Sylwestra z Dwójką"

Trwa kampania promocyjna "Sylwestra z Dwójką"

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat