Twitter zarabia 40 proc. mniej z reklam, stracił ponad 500 klientów

Od przejęcia Twittera przez Elona Muska aktywności reklamowe na platformie wstrzymało ponad 500 marketerów, w konsekwencji przychody z reklam zmalały rok do roku o 40 proc. - poinformowano pracowników platformy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według ustaleń amerykańskich serwisów The Information i Platformer w czwartek Siddharth Rao, szef zespołu informatyków pracujących przy technologiach marketingowych Twittera, poinformował, że poprzedniego dnia przychody reklamowe platformy były o 40 proc. niższe niż analogicznego dnia rok wcześniej.

Nie przekazał danych z dłuższego okresu, przy czym nie zastrzegł, że w środę przychody reklamowe były wyjątkowo niskie lub wysokie.

Natomiast z prezentacji pracownicy dowiedzieli się, że od przejęcia Twittera przez Elona Muska aktywności reklamowe na platformie wstrzymało ponad 500 wcześniejszych klientów. Takie decyzje ogłosiła spora grupa globalnych podmiotów z różnych branż, m.in. Audi i Pfizer, taki ruch rekomendowało swoim klientom kilka koncernów marketingowych, w tym Omnicom.

Według danych firmy Pathmatics z końcówki listopada przez poprzednie dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę przychody reklamowe Twittera spadły rok do roku o 15 proc.

Sprzedaż reklam zapewniała w ostatnich latach ponad 90 proc. przychodów Twittera. W drugim kwartale ub.r. wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/twitter-elon-musk-akcje-tesli-splata-zadluzenia,7169718201530497a ##

Kolejnych danych finansowych nie opublikowano, ponieważ Twitter po przejęciu przez Elona Muska został wycofany z amerykańskiej giełdy.

Elon Musk dziękował wracającym reklamodawcom

Na początku grudnia dział sprzedażowy Twittera wysłał agencjom mediowym ofertę, w ramach której przy wydaniu na platformie od 500 tys. do 1 mln dolarów klient dostawał gratis emisję reklam za drugie tyle.

Na platformę z reklamami wróciły m.in. Amazon i Apple. Natomiast Elon Musk podkreślił, że liczba wyświetleń wpisów zawierających mowę nienawiści zmalała z ok. 10 mln na początku listopada do 2,5-3 mln. Podziękował reklamodawcom za to, że znów promują się na platformie.

W pierwszej połowie grudnia Twitter zaczął ponownie oferować opcję subskrypcyjną Blue, wycofaną miesiąc temu po tym jak wykorzystywaną ją do tworzenia fałszywych profili. Taka funkcjonalność kosztuje miesięcznie 8 dolarów w wersji przeglądarkowej, a 11 dolarów w aplikacji na iOS.

Zapowiedziano, że niebawem użytkownicy Blue będą mogli zamieszczać dłuższe wideo, nie będą oglądali połowy reklam, a ich wpisy będą wyświetlane wyżej.

Natomiast na początku stycznia Twitter zapowiedział poluzowanie swoich wytycznych dotyczących reklam politycznych, na razie w USA. Takie reklamy były zakazane na platformie od listopada 2019 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem