SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce

W okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

„Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,19 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,21 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,87 proc., która zanotowała spadek o 0,48 pkt. proc.

Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,38 proc. pytanych (spadek o 1,31 pkt. proc.).

Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,32 proc., czyli o 1,20 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 6,02 proc. osób, czyli o 2,04 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

listopad 2012 – kwiecień 2013

listopad 2011 – kwiecień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,19%

12,21%

Claudia

8,87%

9,35%

Cztery Kąty

7,38%

8,69%

Focus

7,32%

8,52%

Murator

7,12%

7,63%

Poradnik Domowy

6,92%

7,80%

Kobieta i Życie

6,64%

7,15%

Przyślij Przepis!

6,02%

3,98%

Dobre Rady

5,91%

6,24%

Świat Kobiety

5,70%

5,89%

Olivia

5,49%

6,53%

Przepisy Czytelników

5,47%

5,91%

Komputer Świat

5,47%

5,91%

Mój Piękny Ogród

5,29%

5,75%

National Geographic

5,08%

5,51%

Avanti

4,94%

5,55%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,68%

4,95%

Świat Wiedzy

4,48%

4,07%

Glamour

3,93%

4,59%

Pani

3,83%

3,84%

Świat Zdrowia

3,56%

-

Mamo To Ja

3,53%

4,27%

Działkowiec

3,31%

4,85%

CD Action

3,01%

3,40%

CKM

2,94%

3,14%

Dom & Wnętrze

2,64%

2,87%

Cosmopolitan

2,58%

3,01%

Joy

2,50%

3,26%

Zwierciadło

2,46%

2,56%

Moje Mieszkanie

2,44%

3,09%

Elle

2,42%

2,30%

PC Format

2,31%

2,77%

Auto Motor i Sport

2,29%

2,44%

Moje Gotowanie

2,21%

2,71%

Playboy

2,20%

2,17%

Focus Historia

2,05%

1,89%

Moda na Zdrowie

2,00%

2,01%

TopGear

1,93%

1,83%

M jak mieszkanie

1,90%

2,35%

Przepis na Zdrowie

1,87%

-

Dobre Wnętrze

1,86%

1,85%

Logo

1,84%

1,85%

Uroda

1,82%

2,01%

Dziecko

1,78%

1,94%

Ładny Dom

1,70%

1,96%

Auto Świat Poradnik

1,70%

1,74%

Świat Motocykli

1,69%

1,87%

Zdrowie

1,66%

2,02%

PC World

1,66%

1,83%

Men's Health

1,65%

1,79%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,64%

1,62%

Twoje Dziecko

1,63%

1,95%

National. Geographic. Traveler

1,63%

1,62%

Charaktery

1,62%

1,83%

Kuchnia

1,38%

1,78%

Magazyn Futbol

1,38%

1,63%

Wróżka

1,30%

1,42%

Na ścieżkach życia

1,28%

1,14%

Twój Maluszek

1,26%

1,75%

Chip

1,21%

1,60%

Przepis na Ogród

1,21%

1,32%

Forbes

1,17%

1,32%

Gotuj Krok po Kroku

1,13%

0,92%

InStyle

1,12%

1,24%

Burda

1,10%

1,43%

Vita

1,03%

1,25%

M jak Mama

0,99%

1,25%

Bravo Girl

0,98%

1,40%

Majster

0,98%

1,15%

Film

0,97%

1,59%

Reader's Digest

0,89%

0,94%

Twist

0,89%

0,98%

21. wiek

0,84%

0,88%

Zbuduj Dom

0,79%

0,95%

Podróże

0,72%

0,75%

Sukces

0,71%

0,70%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,65%

-

Weranda

0,63%

0,90%

Shape

0,62%

0,64%

Voyage

0,62%

0,78%

Hot Moda & Shopping

0,61%

0,65%

Architektura-Murator

0,47%

0,47%

Fun Club

0,47%

0,51%

SENS Rozwój Zdrowie Piękno

0,41%

0,50%

Żagle

0,39%

0,42%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,09 proc. pytanych, czyli o 0,40 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

listopad 2012 – kwiecień 2013

listopad 2011 – kwiecień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,09%

2,49%

Auto Świat 4x4

1,45%

1,94%

Komputer Świat Gry

1,39%

1,63%

Sól i Pieprz

0,83%

 

Elle Decoration

0,66%

0,66%

Weranda Country

0,35%

0,34%

Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)

0,21%

0,24%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków i w okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Od stycznia do kwietnia 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Natomiast w listopadzie i grudniu 2012 roku nie był badany miesięcznik „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marysia
popatrzcie jak czytelnictwo trzyma Pani - gratulacje w takich czasach !
8 10
odpowiedź
User
łał
no patrz pani, rzeczywiście
8 8
odpowiedź