SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Twój Styl” liderem, dalej “Claudia” i “Cztery Kąty”

Większość najpopularniejszych miesięczników zanotowało w okresie od maja do października br. spadki czytelnictwa. Liderem pozostał bez zmian “Twój Styl”. W pierwszej dziesiątce zestawienia minimalny wzrost dotyczył tylko “Muratora”.

“Twój Styl” liderem, dalej “Claudia” i “Cztery Kąty”

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od maja do października br. wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięga 12,22 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 13,01 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,61 proc., która zanotowała spadek o 1,87 pkt. proc. Na podium znalazły się jeszcze “Cztery Kąty” (Agora SA), która są czytane przez 9,03 proc. pytanych (spadek o 0,86 pkt. proc.).

Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,92 proc., czyli o 0,16 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Jedynym tytułem, który w pierwszej dziesiątce zanotował wzrost czytelnictwa, był budowlany “Murator” (Murator SA), który awansował z pozycji szóstej na piąte. Po ten miesięcznik sięgało w ostatnich miesiącach 8,14 proc. respondentów, czyli o 0,01 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast, na miejsce szóstego z czwartego spadł “Poradnik Domowy” (Agora). Jego czytelnictwo spadło o 1,10 pkt. proc. do 7,95 proc.

Wirtualnemedia.pl Maj – październik
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 12,22% 13,01%
Claudia 9,61% 11,48%
Cztery Kąty 9,03% 9,89%
Focus 8,92% 9,08%
Murator 8,14% 8,13%
Poradnik Domowy 7,95% 9,05%
Kobieta i Życie 7,53% 7,85%
Mój Piękny Ogród 6,53% 7,11%
Olivia 6,33% 7,38%
Dobre Rady 6,29% 7,02%
Świat Kobiety 6,18% 7,36%
National Geographic 6,01% 6,49%
Avanti 5,36% 5,88%
Działkowiec 5,12% 5,41%
Auto Moto 4,93% 5,60%
Przepisy Czytelników 4,58% -
Glamour 4,49% 4,37%
Mamo To Ja 4,16% 4,76%
Pani 3,93% 4,11%
Przyślij Przepis! 3,86% 3,85%
CKM 3,65% 4,40%
Cosmopolitan 3,35% 3,44%
Moje Mieszkanie 3,30% 3,71%
CD Action 3,30% 3,58%
Joy 3,14% 3,53%
Moje Gotowanie 2,97% 3,04%
Dom & Wnętrze 2,93% 3,41%
PC Format 2,90% 3,49%
M jak mieszkanie 2,88% 3,29%
Samo Zdrowie 2,63% 3,33%
Elle 2,60% 2,58%
Auto Motor i Sport 2,53% 2,83%
Zwierciadło 2,53% 2,66%
Playboy 2,52% 3,17%
Zdrowie 2,50% 2,97%
Uroda 2,49% 2,69%
Moda na Zdrowie 2,38% 2,44%
Naj Magazyn 2,36% -
Logo 2,22% 2,37%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,15% 2,52%
Kuchnia 2,13% 1,99%
Dziecko 2,09% 2,20%
Twoje Dziecko 2,08% 2,47%
Świat Motocykli 2,06% 1,82%
Dobre Wnętrze 1,99% 2,19%
Focus Historia 1,98% 1,60%
Kwietnik 1,96% 2,19%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,94% 2,14%
Charaktery 1,90% 1,65%
Men's Health 1,87% 1,56%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,86% 1,55%
TopGear 1,82% 1,80%
Magazyn Futbol 1,80%  
Dziewczyna 1,80% 2,30%
Twój Maluszek 1,69% 1,77%
Ładny Dom 1,68%  
Auto Świat Poradnik 1,67% 2,01%
National. Geographic. Traveler 1,66% 1,49%
Film 1,63%  
Vita 1,58% 1,55%
Popcorn 1,56% 2,11%
Bravo Girl 1,55% -
Wróżka 1,54% 1,63%
Chip 1,53% 1,87%
M jak Mama 1,45% 1,33%
Przepis na Ogród 1,39% 0,92%
Forbes 1,38% 1,40%
Burda 1,38% 1,65%
Majster 1,31% 1,54%
InStyle 1,23% 1,13%
Reader's Digest 1,19% 1,36%
Twist 1,12% 1,32%
Na ścieżkach życia 1,11% 1,30%
Zbuduj Dom 1,10% 1,31%
Shape 0,97% 0,85%
Sól i Pieprz 0,96% 0,93%
21. wiek 0,96% 0,78%
Voyage 0,81% 0,74%
Weranda 0,80% 0,76%
Hot Moda & Shopping 0,79% 0,63%
Podróże 0,75% 0,70%
Sukces 0,68% 0,72%
Fun Club 0,57% 0,58%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,52% 0,45%
Architektura-Murator 0,51% 0,54%
Żagle 0,50% 0,49%
Cars Magazyn o Samochodach 0,43% -
Play 0,35% 0,69%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”, Czyta go 2,89 proc. pytanych, czyli o 0,94 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,57 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl Maj – październik
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,89% 3,83%
Mój Piękny Dom 2,57% -
Auto Świat 4x4 2,10% 2,17%
Komputer Świat Gry 1,75% 2,06%
Komputer Świat Ekspert 1,43% 1,87%
Rodzice 1,35% 1,95%
Elle Decoration 0,66% 0,66%
Style i Charaktery 0,64% 0,57%
Play 0,55% -
Weranda Country 0,31% 0,35%
Polska Wita 0,17% 0,19%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 271 przypadków i w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Twój Styl” liderem, dalej “Claudia” i “Cztery Kąty”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marek
A jak może być Claudia najchętniej czytana,
jak się najgorzej sprzedaje w segmencie poradników. Znany jest po prostu tytuł, bo najdłużej jest na rynku i to wszystko.
Badanie przestarzałe
8 8
odpowiedź
User
obserwator
Dziwne PORADNIK DOMOWE wzrosła sprzedaż, a spadło czytelnictwo. A to dobre. Kobitki kupują zamiast obrusów?
8 8
odpowiedź