SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” nie daje szans konkurencji. Ogromny spadek „Cosmopolitan”

W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych umocnił się „Twój Styl”, który odnotował jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Cosmopolitan”.

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 216 322 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do stycznia 2014 roku pismo to zanotowało wzrost aż o 17,76 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja należała do miesięcznika „Pani” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 12,82 proc. i wyniosła 80 584 egz.

Trzecia lokata przypadła miesięcznikowi shoppingowemu „Avanti” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,66 proc. i wyniósł 79 729 egz. W styczniu ub.r. tytuł ten był czwarty.

Na dziewiątej pozycji znalazł się nowy magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), którego sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 65 553 egz. Był to najniższy wynik od debiutu pisma - jego pierwszy, listopadowy numer miał sprzedaż ogółem na poziomie 72 569 egz., a grudniowe wydanie sprzedało się w liczbie 76 106 egz.

Z kolei najwięcej - 43,24 proc. - stracił miesięcznik „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 69 185 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca drugiego na szóste. Tytuł ten obecnie kosztuje 4,50 zł, a rok wcześniej - 3,99 zł.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 967

218 272

216 322

300 930

184 931

183 692

Pani

139 985

80 734

80 584

144 981

92 695

92 431

Avanti

150 100

80 088

79 729

146 000

91 655

91 289

Zwierciadło

140 000

73 048

73 048

140 000

80 821

80 821

Joy

154 000

70 772

70 772

160 000

89 360

89 360

Cosmopolitan

160 000

69 185

69 185

160 000

121 884

121 884

Wysokie Obcasy Extra

130 000

72 599

67 932

-

-

-

Glamour

100 000

65 632

65 632

157 960

69 893

69 893

Uroda Życia

186 350

65 553

65 553

-

-

-

Elle

105 000

55 062

53 062

109 989

57 841

55 841

Hot Moda

120 000

52 444

52 404

130 000

61 327

61 327

Harpers Bazaar

70 000

34 856

34 706

80 000

36 526

36 526

Shape

38 000

17 306

17 306

38 000

19 813

19 813


W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 63,55 proc.) pochwalić się mógł „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Shape” (również Marquard Media Polska) - było to 41,82 proc.

Wirtualnemedia.pl

miesiąc

ZKDP

styczeń 2015

grudzień 2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 967

218 272

216 322

289 940

215 596

214 370

Pani

139 985

80 734

80 584

139 979

64 366

64 216

Avanti

150 100

80 088

79 729

165 000

74 169

73 872

Zwierciadło

140 000

73 048

73 048

135 000

64 407

64 407

Joy

154 000

70 772

70 772

155 000

57 587

57 587

Cosmopolitan

160 000

69 185

69 185

160 000

73 947

73 947

Wysokie Obcasy Extra

130 000

72 599

67 932

130 000

68 051

63 301

Glamour

100 000

65 632

65 632

160 000

67 883

65 583

Uroda Życia

186 350

65 553

65 553

230 125

76 106

76 106

Elle

105 000

55 062

53 062

100 000

54 139

52 139

Hot Moda

120 000

52 444

52 404

120 000

47 619

47 619

Harpers Bazaar

70 000

34 856

34 706

58 500

21 221

21 221

Shape

38 000

17 306

17 306

65 000

29 746

29 746

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” nie daje szans konkurencji. Ogromny spadek „Cosmopolitan”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XYZ
To dobrze, że Cosmopolitan stracił ( i inne tego typu tytuły ). Czasopismo dla bezmózgowców. Porady dla ku..... oj nie wypada tu pisać :)
odpowiedź
User
:P
Ale masz problem - wystarczy nie czytac. Ja sie nie podniecam, ze spadly naklady pism dla hodowcow kanarkow, bo po prostu mnie ten segment rynku zupelnie nie ineresuje.

No ale Polactwo musi sie podjarac, ze komus sie dzieje gorzej, to im poprawia humor.

Nie, nie pracuje w zadnym z tych pism ani nikt z mej rodziny.
odpowiedź
User
sss
A gdzie instyle?
odpowiedź