SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Koniec „Twojego Weekendu”. Tytuł wystawiony na sprzedaż na Allegro

Spółka Fire Wall po prawie dwóch latach wydawania miesięcznika erotycznego „Twój Weekend” wycofuje się z tego. Wystawiła tytuł na sprzedaż na Allegro, bez ceny minimalnej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

W opisie oferty dotyczącej „Twojego Weekendu” poinformowano, że ostatni numer miesięcznika przygotowany przez Fire Wall ukaże się 6 grudnia. - Nowy nabywca ma cały miesiąc na przygotowanie nowego wydania, może skorzystać z pomocy dotychczasowej redakcji i grafików, a także materiałów w postaci zdjęć i treści - zaznaczono.

Spółka Fire Wall przejęła tytuł na początku ub.r., kiedy po 25 latach wydawania miesięcznika zrezygnowało z niego wydawnictwo One Project. Fire Wall podkreśla, że przez ostatnie dwa lata „Twój Weekend” przeszedł gruntowną przemianę - zaczęły ukazywać się profesjonalne sesje nagich modelek, a także teksty znanych blogerów i specjalistów.

- Ze wsparciem naszych specjalistów w dziedzinach motoryzacji, sportu i zdrowia seksualnego doradzamy naszym czytelnikom m.in. jak przygotować auto do zimy, dlaczego warto zainstalować gaz w pojeździe, a także które suplementy diety przyjmować, jak wykonywać poszczególne ćwiczenia. Magazyn „Twój Weekend” posiada swoich ambasadorów marki, którzy prężnie i z powodzeniem promują nasz magazyn w Polsce, ale również poza granicami naszego kraju - opisuje Aleksandra Podkówka-Poźniak, zastępca redaktora naczelnego miesięcznika. - Współpracujemy nie tylko z ekspertami z wielu dziedzin, ale także z kilkunastoma profesjonalnymi fotografami i modelkami - dodaje.

W ub.r. „Twój Weekend” kosztował 5,99 zł, z początkiem br. cenę podwyższono o 2 zł, a za numer znikający właśnie ze sprzedaży trzeba było zapłacić już 9,99 zł. W wersji cyfrowej pismo podrożało z 4,99 do 6,99 zł. Każde wydanie liczyło 68 stron.

W ostatnim okresie redaktorem naczelnym „Twojego Weekendu” był Emil Baran, prezes i większościowy udziałowiec spółki Fire Wall. Przy czym na bieżąco za przygotowywanie treści do pisma i jego skład odpowiada Aleksandra Podkówka-Poźniak. - Współpracuję z graficzką Klaudią Uścińską oraz z doraźnymi autorami, piszącymi bardziej z zamiłowania niż w celach zarobkowych - opisuje.

Fire Wall zapewnia, że w br. średni nakład magazynu wynosił 23 tys. egz., natomiast przeciętne sprzedaż - ok. 15 tys. egz. Tytuł nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji prasy. Dla porównania, w pierwszej połowie br. w przypadku „CKM” przy nakładzie 40 035 egz. średnia sprzedaż ogółem wynosiła 16 524 egz., a w przypadku „Playboya” przeciętny nakład to 53 190 egz., a średnia sprzedaż ogółem - 23 536 egz. (według danych ZKDP).

Wiosną br. „Twój Weekend”, tak samo jak inne pisma erotyczne, wycofano ze sprzedaży na stacjach Orlen. Aleksandra Podkówka-Poźniak zapewnia, że nie wpłynęło to mocno na wyniki sprzedażowe magazynu. - Jako nieliczni nie możemy narzekać na kontakty z kolporterami - są one dobre i rokują na przyszłość na bardzo dobre. Dystrybucja w miarę możliwości była poszerzana - stwierdza.

W ub.r. spółka Fire Wall zanotowała 920,2 tys. zł wpływów sprzedażowych, wobec 271,2 tys. zł w 2016 roku. Jednocześnie koszty operacyjne firmy zwiększyły się z 263,9 do 958,2 tys. zł, przez co wynik ze sprzedaży pogorszył się z 7,2 tys. zł zysku do 38 tys. zł straty. Przy czym dzięki 58,9 tys. innych wpływów operacyjnych spółka osiągnęła w ub.r. 14,4 tys. zł zysku netto.

Licytacja tytułu na Allegro zaczęła się od złotówki

Oferta sprzedaży magazynu obejmuje przede wszystkim trzy związane z nim tytuły prasowe („Twój Weekend”, „Twój Weekend Exclusive” i „Twój Weekend Wydanie Specjalne”), znak towarowy „Twój Weekend” oraz domenę internetową twojweekend.pl. Fire Wall proponuje też przejęcie umów z kontrahentami i pracownikami, bazę prenumeratorów, prawa do archiwalnych tekstów i zdjęć oraz profili magazynu w serwisach społecznościowych.

Sprzedaż jest prowadzona na Allegro w formie licytacji, która zaczęła się od złotówki. Już we wtorek wieczorem cena przekroczyła 10 tys. zł.

- Postanowiliśmy wystawić tytuł bez ceny minimalnej, by każdemu z zainteresowanych dać szansę na kupienie tytułu. Jest to swego rodzaju forma zabawy dla naszych czytelników i promocja naszego wydawnictwa. Liczymy przez to na duży rozgłos i mamy nadzieję, że do gry wejdą także duzi gracze z branży prasowej - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Aleksandra Podkówka-Poźniak.

W opisie aukcji na Allegro zaznaczono, że za spotkanie z redaktorem prowadzącym lub prezesem potencjalny nabywca musi zapłacić 500 zł. - W przypadku zakupu przedmiotu aukcji cena zostanie pomniejszona o już wpłacone pieniądze z tytułu spotkania. Proszę nam wybaczyć, ale nie mamy czasu na spotykanie się z każdym onanistą i opowiadanie redakcyjnych anegdot - uzasadniono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec „Twojego Weekendu”. Tytuł wystawiony na sprzedaż na Allegro

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
I to jest okazja ;)
26 10
odpowiedź
User
hd
Żeby chociaż dodawali wszystkie numery od samego początku istnienia...
28 9
odpowiedź
User
Polones Copue
Szansa, żeby stać się właścicielem gazety.
23 11
odpowiedź
User
nanO
to był miesięcznik opinii - pismo, które ukształtowało gust i sposób (hehe) myślenia wielu pokoleń. Bogate walory estetyczne i edukacyjne oczywiście! będziemy tęsknić!
36 10
odpowiedź
User
Jan Stanisław.
Najbardziej katolickie pismo idzie na dno.
Szkoda, żal, wszystko się kiedyś kończy.
17 16
odpowiedź