SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Ty też daj komuś zmianę” w piłkarskiej odsłonie kampanii „Zgoda na życie” (wideo)

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło nową odsłonę ogólnopolskiej kampanii społecznej pod hasłem „Zgoda na życie” promującej dawstwo organów. W spocie wykorzystano ujęcia z meczów Lotto Ekstraklasy. Za realizację akcji odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.

Article

W ramach współpracy z Ekstraklasą SA, na wszystkich meczach dziewiątej kolejki Lotto Ekstraklasy kibice mogli zobaczyć powstały w ramach akcji  oraz otrzymać oświadczenie woli w barwach swojego klubu.

W emitowanym właśnie spocie zgoda na pośmiertne oddanie narządów do przeszczepienia porównana została do zmiany w meczu piłkarskim. - Kiedy jeden piłkarz opuszcza boisko, zmienia go inny i mecz toczy się dalej. Podobna sytuacja ma miejsce w momencie przeszczepienia narządu od zmarłego dawcy - dzięki takiej operacji można uratować życie jednemu lub nawet kilku biorcom - opisuje Piotr Płachecki, dyrektor kreatywny w Fabryce Komunikacji Społecznej

W kampanię włączyło się wszystkich 16 klubów Lotto Ekstraklasy. W ramach promowania idei transplantologii zachęcają one kibiców na swoich profilach na Facebooku do wypełnienia internetowej deklaracji odnośnie oddania narządów do przeszczepu po śmierci (na stronie deklaracja.zgodanazycie.pl) oraz obejrzenia spotu akcji. Oprócz tego w kasach biletowych na stadionach dostępne są sprofilowane pod kątem każdego klubu oświadczenia woli, które rozdawane były również przez wolontariuszy w trakcie meczów 9. kolejki.

Dodatkowo, w trakcie niedzielnego spotkania Legii Warszawa z KGHM Zagłębiem Lubin, piłkarze eskortowani byli na boisko przez dzieci po przeszczepie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina.

Za kreację reklam odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, za produkcję spotu -  Studio Filmowe Montevideo.

Kampania „Zgoda na życie” potrwa do końca br. Jej celem jest upowszechnienie w społeczeństwie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej, zachęcenie Polaków do publicznego deklarowania swojej woli w kwestii dawstwa narządów oraz zostawania potencjalnymi dawcami szpiku kostnego.

Akcję „Zgoda na życie” resort zdrowia rozpoczął ją w 2015 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Ty też daj komuś zmianę” w piłkarskiej odsłonie kampanii „Zgoda na życie” (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl