SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koszty wydawcy „Nie” zmalały mocniej od wpływów, 584 tys. zł straty netto

W ub.r. spółka Urma wydająca tygodnik „Nie” zanotowała spadek przychodów o 1,8 proc. do 3,55 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 7,3 proc. do 4,34 mln zł jej strata netto zmalała z 945,3 do 584,4 tys. zł. Firma ma kilkanaście mln zł w kapitale rezerwowym, na lokatach i w dziełach sztuki.

Jerzy Urban, redaktor naczelny „Nie” i prezes spółki wydającej ten tygodnik (fot. youtube) Article

Przychody krajowe Urmy rok do roku zmalały z 3,59 do 3,5 mln zł, a te z innych krajów Unii Europejskiej wzrosły z 31,9 do 51,1 tys. zł.

Tylko 17 tys. zł z reklam, więcej z e-wydania „Nie”

Wpływy ze sprzedaży drukowanej wersji „Nie” zmniejszyły się z 3,54 do 3,43 mln zł, a z wersji cyfrowej wzrosły z 65,8 do 102,2 tys. zł.

Sprzedaż archiwalnych numerów tygodnika przyniosła 1,8 tys. zł (tyle samo co rok wcześniej), a publikacja reklam - 16,8 tys. zł (wobec 14 tys. zł w 2019 roku). Tygodnik „Nie” nie został zgłoszony do kontroli sprzedażowej realizowanej przez Polskie Badania Czytelnictwa, a wcześniej ZKDP.

Mniej na materiały, energię i pensje

Wydatki Urmy wyniosły w ub.r. 4,34 mln zł, po spadku o 7,3 proc. z 4,68 mln zł w 2019 roku.

Nakłady na wynagrodzenia spadły z 2,16 do 2,03 mln zł, na usługi obce - z 1,24 do 1,21 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 744,7 do 623,5 tys. zł. W ub.r. w firmie pracowało na etacie 13 osób: sześć w redakcji i siedem w administracji.

Pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 75,7 do 542,9 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 21,4 do 364,7 tys. zł.

Mniejsza strata

Koszty Urmy są nadal znacząco wyższe od przychodów. Przy czym w ub.r. zmalały mocniej, dzięki czemu poprawiły się ujemne wyniki rentowności spółki.

Strata sprzedażowa zmniejszyła się z 1,06 mln zł do 793 tys. zł, strata brutto - z 947,8 do 588,5 tys. zł, a strata netto - z 945,3 do 584,4 tys. zł.

Jedynym udziałowcem firmy jest Jerzy Urban, redaktor naczelny „Nie”. W połowie kwietnia zdecydował, że zeszłoroczna strata zostanie pokryta z kapitału rezerwowego.

3,1 mln zł na lokatach, 1,1 mln zł w dziełach sztuki

Na koniec ub.r. wydawca „Nie” miała 3,88 mln zł wolnych środków - 3,1 mln zł na lokatach i 776 tys. zł w kasie i na rachunkach bankowych. Wpływy z odsetek zmalały rok do roku z 63,6 do 26,3 tys. zł.

Spółka ma też dzieła sztuki o wartości 1,15 mln zł. - Zostały nabyte w celu osiągnięcia korzyści  ekonomicznych, większych korzyści niż ulokowanie wolnych środków na rachunkach bankowych - uzasadniono w sprawozdaniu.

Stratę zanotowaną w 2019 roku spółka pokryła z kapitału rezerwowego, którego wartość zmalała z 7,86 do 6,91 mln zł. Urma nie ma żadnych zobowiązań z pożyczek ani kredytów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koszty wydawcy „Nie” zmalały mocniej od wpływów, 584 tys. zł straty netto

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlg
Na szczęście mają jeszcze konto na Twitterze, prześmiewcze. To jest niemierzalny zysk
4 9
odpowiedź
User
los
Niedługo tak będzie z Gazetą Wyborczą.
11 4
odpowiedź
User
Edek
Niedługo tak będzie z Gazetą Wyborczą.


Już od dawna jest
9 3
odpowiedź