SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników, „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

magazyny kolorowe

magazyny kolorowe

W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,61 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,17 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,72 proc. respondentów (spadek o 1,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,72 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,30 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,06 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,91 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,89 proc. czytelników, czyli o 0,91 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,65 proc. do 5,72 proc.

Wirtualnemedia.plpaździernik 2012 – marzec 2013październik 2011 – marzec 2012
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień27,61%31,78%
Życie na Gorąco16,72%17,91%
Chwila dla Ciebie13,72%14,30%
Angora11,06%11,97%
Newsweek7,89%8,80%
Auto Świat6,06%6,64%
Wprost5,72%6,65%
Polityka5,37%6,29%
Twoje Imperium4,82%5,22%
To & Owo4,58%5,34%
Na Żywo4,21%4,59%
Gość Niedzielny3,80%3,81%
kropka tv3,67%-
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,62%3,85%
Rewia2,87%3,15%
Uważam Rze inaczej pisane2,79%2,88%
Teleprogramy2,51%3,66%
Świat & Ludzie2,47%2,23%
Motor2,42%2,91%
Super TV2,39%3,08%
Przekrój2,07%3,03%
W Sieci1,32%-
Tele Max1,28%1,41%
Teraz1,20%-
Forum1,13%1,30%
Tygodnik Ostrołęcki0,63%0,72%
Tygodnik Siedlecki0,62%0,74%
Panorama Leszczyńska0,50%0,45%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,47%0,45%
MM Moje Miasto0,45%0,55%
Gazeta Regionalna0,45%0,59%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,19%0,24%
City0,19%0,34%
Jarmark0,17%0,44%
Teraz Opole0,05%0,06%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,35 proc. respondentów, czyli o 1,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,12 proc. do 13,87 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,02 pkt. proc. i wyniosło ono 12,69 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,42 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plPaździernik 2011 - marzec 2012Październik 2010 - marzec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Pani Domu14,35%15,76%
Przyjaciółka13,87%15,12%
Tina12,69%14,71%
Naj11,42%-
Viva9,68%10,54%
Gala8,71%9,48%
Z Życia Wzięte8,00%8,63%
Party Życie Gwiazd6,71%7,02%
Tele Świat5,20%5,40%
Show4,33%-
Takie jest Życie3,75%3,59%
Świat Seriali3,17%3,45%
Sukcesy i Porażki3,10%3,14%
Bravo2,75%3,05%
Bravo Sport2,03%2,28%
Flesz Gwiazdy & Styl1,99%1,73%
Grazia1,71%-
Relaks1,33%1,54%
TV141,32%1,15%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków i w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia 2013 roku do marca 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie październik 2012 - styczeń 2013 - „W sieci”. Natomiast w październiku 2013 roku i w listopadzie 2012 roku nie był badany dwutygodnik „Grazia”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników, „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Virtualo
Ciekawa tendencja, na którą z pewnością wpływ ma dostępność wszystkich newsów i programu tv w Internecie. Czekamy na kolejne badania.
odpowiedź