SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodniki zyskały w sieci. „Wprost” wyprzedził „Newsweeka”

Serwisy internetowe tygodników opinii w 2012 roku wyraźnie zyskały na odwiedzalności. Strona „Wprost” wyprzedziła witrynę „Newsweeka”, a serwis „Tygodnika Powszechnego” stronę „Polityki”. Duże wzrosty zanotowały witryny „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. Wprost.pl odwiedziło 887 tys. użytkowników, którzy wykonali w stronie - na komputerach stacjonarnych i urządzeniach przenośnych - 8,45 mln odsłon. To o 150 tys. real users i 1,45 mln odsłon więcej niż zanotował Newsweek.pl, z którego przeciętny użytkownik korzystał jednak 10 sekund dłużej.

Oba tygodniki w swoich serwisach nie tylko udostępniają większość tekstów z wydań papierowych (które są publikowane stopniowo w ciągu tygodnia, dwóch od ukazania na papierze), lecz także zamieszczają dużo newsów (pozyskiwanych m.in. z agencji informacyjnych). Na Wprost.pl z niektórych wydarzeń (np. meczów sportowych) prowadzone są nawet relacje tekstowe na żywo.

Inną strategię przyjęły w internecie „Polityka” i „Tygodnik Powszechny”. W ich serwisach nie ma wielu bieżących informacji, a w całości jest udostępnianych tylko niewiele tekstów z wydań papierowych. Pozostałe są dostępne w ramach płatnego abonamentu („Polityka” wprowadziła go pod nazwą „Polityka Cyfrowa” w kwietniu ub.r. - przeczytaj szczegóły). Do tego dochodzą komentarze i blogi dziennikarzy i publicystów. W styczniu br. Tygodnik.onet.pl miał 468 tys. użytkowników i 4,17 mln odsłon, a Polityka.pl - 366 tys. użytkowników i 4,94 mln odsłon. Na obu stronach internauci przebywali po 12-13 minut, zdecydowanie dłużej niż w przypadku Wprost.pl i Newsweek.pl.

>>> „Gość Niedzielny” i „Polityka” z najwiekszą sprzedażą wśród tygodników opinii w 2012 roku

GazetaPolska.pl zanotowała 158 tys. użytkowników (serwis nie jest objęty audytem site-centric, więc nie ma danych o odsłonach i czasie korzystania), a witryna „Gościa Niedzielnego” - 150 tys. użytkowników i 2,65 mln odsłon.

Z pomiaru Megapanelowego wycofane zostały w styczniu serwisy dwóch tygodników Gremi Media (do niedawna Presspubliki): „Uważam Rze” i „Przekroju”. Na obu w całości publikowane są tylko pojedyncze teksty, a za dostęp do pozostałych trzeba zapłacić. W związku z tym strony notowały niewielką odwiedzalność. UwazamRze.pl w grudniu ub.r. miała 62 tys. real users i 700 tys. odsłon, w listopadzie - 81 tys. real users i 1,1 mln odsłon, a w styczniu ub.r. - 73 tys. real users i 790 tys. odsłon. Przekroj.pl notował w tych miesiącach 365 tys. odsłon, 36 tys. real users i 283 tys. odsłon oraz 152 tys. odsłon.

Serwisy tygodników opinii w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyczas na RUodsłony mobilnezasięg
wprost.pl887 1967 477 3480:08:42976 4514,58%
newsweek.pl738 7786 388 0800:08:52621 7293,82%
tygodnik.onet.pl467 6774 102 3700:11:4965 6622,42%
polityka.pl366 2064 708 6430:13:20232 4201,89%
gazetapolska.pl158 137---0,82%
gosc.pl150 2032 534 2020:13:00111 9040,78%


W ciągu roku duży wzrost odwiedzalności zanotował Wprost.pl - zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.), liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponad dwukrotnie, a czas na użytkownika wzrósł o 3,5 minuty. Widać, że serwisowi na dobre wyszedł przeprowadzony w sierpniu ub.r. relaunch (więcej o nim). Jeszcze w maju miał 580 tys. real users i 3,94 mln odsłon (czyli 25 tys. i 1,06 mln mniej od Newsweek.pl), a we wrześniu - już 680 tys. real users i 5,22 mln odsłon (odpowiednio: 53 tys. więcej i 758 tys. mniej od Newsweek.pl), a listopadzie - 777 tys. real users i 7,46 mln odsłon (137 tys. więcej i 75 tys. mniej od Newsweek.pl).

Z kolei Newsweek.pl miał w styczniu br. 89 tys. użytkowników więcej, ale 4,38 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Czas spędzony na stronie przez przeciętnego internautę zwiększył się o 2,5 minuty.

Serwis „Tygodnika Powszechnego” zyskał w skali roku 190 tys. real users (to wzrost o 68 proc.), a liczba odsłon zwiększyła się ponad trzykrotnie - o 2,91 mln. Strona „Gościa Niedzielnego” miała w styczniu br. 69 tys. użytkowników więcej (wzrost o 86 proc.) i trzy razy więcej odsłon niż rok wcześniej, a GazetaPolska.pl - 62 tys. real users więcej.

Niewielki spadek odwiedzalności zanotowała za to Polityka.pl. W styczniu br. serwis miał 26 tys. real users i 50 tys. odsłon mniej niż przed rokiem, minimalnie zmalał też czas korzystania ze strony przez przeciętnego internautę.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

Ogółem serwisy sześciu czołowych tygodników odwiedziło w styczniu br. 2,77 mln użytkowników, czyli 30 proc. więcej niż w styczniu ub.r. Pięć witryn (bez GazetaPolska.pl) zanotowało w sumie 25,21 mln odsłon (wzrost o 13 proc. w skali roku).

Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwisstyczeń 2013styczeń 2012
real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]
wprost.pl887 1968 453 79900:08:42624 8423 793 85600:05:13
newsweek.pl738 7787 009 80900:08:52649 73811 388 34100:06:26
tygodnik.onet.pl467 6774 168 03200:11:49278 4031 252 88900:07:46
polityka.pl366 2064 941 06300:13:20392 1694 990 76400:13:37
gazetapolska.pl158 137--96 046--
gosc.pl150 2032 646 10600:13:0080 776864 35000:10:06

Dołącz do dyskusji: Tygodniki zyskały w sieci. „Wprost” wyprzedził „Newsweeka”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A da da
Newsweek to wielkie nic. Tabloid oparty na dziecinnych prowokacjach, artykułach nie na temat i prywatnych interesach prowadzonych przez naczelnego w innych mediach.
odpowiedź
User
Slawek
Kto uwaza ze Lis zrobil z Newsweeka tabloid/ brukowiec ? Zaglosuj tak/ nie
odpowiedź
User
hyt
Pisiorki, nie onanizujcie się tak od rana.
odpowiedź