SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko „Avanti” na plusie po I półroczu. „Shape” stracił najwięcej (ranking magazynów luksusowych)

W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Prawie wszystkie pisma odnotowały spadki, a najbardziej stracił „Shape”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „Avanti”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 191 691 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I półrocza 2014 roku pismo to zanotowało spadek o 3,35 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja należała do shoppingowego miesięcznika „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu poszła do góry o 0,23 proc. i wyniosła 99 098 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Na trzecim miejscu znalazł się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego marcowego, kwietniowego, majowego i czerwcowego wydania wyniosła 79 351 egz.

Dziewiąte miejsce zajęła „Grazia”, która od czerwca br. wydawana jest jako miesięcznik. Wynik sprzedażowy czerwcowego numeru tego magazynu wyniósł 67 660 egz. Wcześniej tytuł ten ukazywał się jako dwutygodnik.

Z kolei najwięcej - 25,75 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego średni wynik wyniósł 22 015 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 13. na 16. - ostatnie.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 959

193 226

191 691

300 431

199 635

198 327

Avanti

169 408

99 949

99 098

174 207

99 236

98 867

Women’s Health

151 581

79 351

79 351

-

-

-

Cosmopolitan

160 000

74 263

74 253

160 000

94 331

94 331

Zwierciadło

146 669

74 710

74 008

136 917

76 877

76 872

Joy

156 500

76 855

73 985

160 000

94 932

91 599

Pani

136 657

69 226

69 034

140 823

77 980

77 796

Wysokie Obcasy Extra

139 167

76 432

68 064

150 100

83 487

77 640

Grazia

139 980

67 860

67 660

-

-

-

Glamour

115 627

66 106

66 106

145 700

76 424

75 474

Uroda Życia

168 645

66 235

65 368

-

-

-

Hot Moda

122 000

51 697

51 689

130 000

61 610

61 600

Elle

100 523

50 085

48 085

107 637

58 924

56 907

In Style - Edycja Polska

91 320

41 022

41 022

109 133

55 350

45 350

Harpers Bazaar

61 100

26 946

26 896

64 734

30 516

30 516

Shape

43 167

22 015

22 015

49 500

29 831

29 651

W czerwcu 2015 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 17,12 proc. do 168 108 egz.

Drugie miejsce należało do magazynu „Avanti” (Edipresse Polska), którego wynik sprzedażowy wyniósł 104 744 egz., po spadku o 4,2 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Women’s Health” (76 290 egz.).

W tym ujęciu jedynym wzrostem, wynoszącym 6,16 proc. do 64 239 egz., pochwalić się mógł „Glamour” (Grupa Burda). Również i tutaj największy spadek odnotował miesięcznik „Shape” - było to 54,68 proc. do 18 735 egz.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 965

169 824

168 108

299 981

204 179

202 837

Avanti

185 526

108 092

104 744

199 690

109 696

109 330

Women’s Health

150 144

76 290

76 290

-

-

-

Wysokie Obcasy Extra

148 000

85 675

75 336

130 324

85 834

79 392

Joy

155 000

73 512

73 512

160 000

87 749

77 749

Zwierciadło

160 000

73 144

71 964

133 500

72 947

72 947

Cosmopolitan

160 000

71 060

71 060

160 000

88 245

88 245

Grazia

139 980

67 860

67 660

-

-

-

Glamour

110 000

64 239

64 239

130 000

60 513

60 513

Pani

134 993

63 101

62 901

139 975

77 559

77 409

Uroda Życia

149 330

58 786

56 786

-

-

-

Hot Moda

120 000

46 904

46 904

130 000

56 478

56 478

Elle

92 150

45 973

43 973

101 250

56 300

54 300

In Style - Edycja Polska

80 000

33 034

33 034

94 800

41 590

41 590

Harpers Bazaar

58 500

24 400

24 400

58 950

25 880

25 880

Shape

38 000

18 735

18 735

65 000

42 336

41 336

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko „Avanti” na plusie po I półroczu. „Shape” stracił najwięcej (ranking magazynów luksusowych)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Grazia to na najbrzydszą koleżankę w szkole mówiliśmy, bo Grażyna miała na imię. Zresztą w jakim kraju ja żyję, skoro połowa w/w periodyków ma durnowate tytuły jak w/w Grazia czy też Joy, Harpers, Glamur itp.
13 8
odpowiedź
User
xxxo
Ale ładna sprzedaż Pani! No pogratulować :)
9 14
odpowiedź
User
grazyna
Bo jak dobrych ludzi się Mrs Mobbing pozbywa to leci w dół
9 8
odpowiedź
User
xoxo
Kara musi byc. stara i już nie umie i nie widzi co za oknem
9 8
odpowiedź