SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tytuły komputerowe tracą, najbardziej “Play!”

Wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych zanotowały w październiku ub.r. spadki sprzedaży. Najwięcej stracił “Play!”, zaś liderem zestawienia był tak jak rok wcześniej poświęcony grom “CD Action”.

Tytuły komputerowe tracą, najbardziej “Play!”

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż “CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w październiku ub.r. zanotował rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 76 875 egz., czyli niższe o 9 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik komputerowy “PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem wynoszącym 71 987 egz., po spadku o 5,8 proc. Trzecią pozycję zajął jedyny w zestawieniu dwutygodnik - “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem w październiku ub.r spadło o 7,7 proc. do 63 898 egz.

Największy spadek w zestawieniu zanotował jednak zajmujący ostatnią pozycję poświęcony grom miesięcznik “Play!” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik zmalał aż o 28,5 proc. do 12 298 egz.

W bazie ZKDP brak na razie deklaracji pisma “PC World” za październik ub.r.

Wirtualnemedia.plpaździernik
ZKDP20102009
 Rozpowszechnianie płatne razem
CD Action76 87584 440
PC Format71 98776 403
Komputer Świat63 89869 220
Chip30 07131 758
Play!12 29817 191
PC Worldb.d.47 639

 
Porównując dane z października 2010 roku do danych z września tego samego roku widać, że wzrost odnotował tylko “Komputer Świat”, którego rozpowszechnianie płatne razem poszło do góry o 29,2 proc. (w październiku tytuł ten miał urodzinowy numer wsparty promocją) Największy spadek w zestawieniu (wynoszący 24,6 proc.) dotknął natomiast magazynu “Play!”.  

Wirtualnemedia.pl2010
ZKDPpaździernikwrzesień
 Rozpowszechnianie płatne razem
CD Action76 87590 989
PC Format71 98792 240
Komputer Świat63 89849 466
Chip30 07137 010
Play!12 29816 302
PC Worldb.d.35 301

* - „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tytuły komputerowe tracą, najbardziej “Play!”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ORZECH3756
To było do przewidzenia. Coraz więcej osób ma internet. Coraz więcej gier do ściągnięcia z torrentów. Coraz więcej portali poświęconych grom i sprzętowi.
odpowiedź
User
666
Raczej coraz więcej konsol w CD Action. Brawa dla redakcji za strzał w stopę!
odpowiedź
User
luki
komputery nie są już sexi, tak jak w latach 90. to już tylko nudne urządzenia. A gry są wtórne, nudne, a w gazetach mamy cały mainstreem tych nudów z wielkich korporacji, choć jakieś zmiany cd action są, na przykład coraz więcej publicystyki oraz produkcji niezależnych, ale nadal dużo za mało za takie pieniądze
odpowiedź