UEFA uruchomi platformę streamingową z meczami Ligi Mistrzów i Ligi Europy

UEFA zapowiedziała, że uruchomi platformę digital wideo (OTT), która ma być sposobem na poszerzenie kręgu odbiorców meczów piłkarskich i dostosowanie przekazu do zmian w zachowaniach widzów. Za pomysłem stoją UEFA i Alibaba Group.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Plany dotyczące nowej platformy OTT ujawnił podczas kongresu w Rzymie Aleksander Ceferin, który został wybrany na szefa UEFA na kolejną kadencję.

Według zapowiedzi europejska organizacja piłkarska zamierza uruchomić własną internetową platformę telewizyjną.

- To nasza odpowiedź na rewolucję w sposobie oglądania telewizji przez użytkowników, która właśnie dokonuje się wokół nas - wyjaśnił Ceferin. - Dzięki platformie będziemy mogli dotrzeć do większej liczby odbiorców przy współpracy z największymi partnerami doświadczonymi w dostarczaniu cyfrowych treści.

Szef UEFA zdradził, że start kanału jest przewidywany w ciągu nadchodzących 6 miesięcy, nie ujawnił jednak dokładnie jakie mecze czy programy znajdą się w jego ofercie.

Nie wiadomo też w jakich krajach platforma pojawi się w pierwszej kolejności, jednak według przypuszczeń nie będą to Europa i Ameryka Północna, gdzie prawa do transmisji Ligi Mistrzów oraz Ligi Europejskiej mają obecnie działający tam nadawcy telewizyjni.

Współpraca z Alibaba Group

Realizacja projektu będzie możliwa dzięki umowie sponsorskiej z Alibaba Group. Zdaniem prezydenta UEFA to partnerstwo to więcej niż zwykła umowa sponsorska. To pierwsza umowa, która otwiera nowe możliwości np. przed doskonaleniem technologii piłkarskich i wspólnych projektach e-commerce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały