Umowa reklamowa Omnicomu i Twittera warta 230 mln dolarów

Koncern reklamowy Omnicom zawarł umowę reklamową z serwisem społecznościowym Twitter. Kontrakt opiewa na kwotę 230 mln dolarów.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Na mocy umowy prowadzona przez Omnicom platforma zautomatyzowanej sprzedaży reklam Accuen ma zostać zintegrowana z systemem mobilnej wymiany reklam MoPub wbudowanym w Twittera.

Kontrakt został podpisany na dwa lata. Omnicom liczy, że dzięki temu uda się mu przeanalizować działanie oraz potencjalne korzyści płynące z kampanii realizowanych na łamach serwisu mikroblogowego, jakim jest Twitter. Umowa ma ponadto przynieść korzyści w postaci lepszej wyceny powierzchni reklamowej oraz skuteczniejszego targetowania jej do odbiorców.

Sieć reklamy mobilnej MoPub została przejęta przez Twittera we wrześniu 2013 roku. Transakcja opiewała wówczas na kwotę 350 mln dolarów i była największą akwizycją w historii serwisu społecznościowego.

Kilka dni temu ujawniono informacje o podobnej współpracy, jaką inny koncern reklamowy - Publicis Groupe - nawiązał z Facebookiem. Nieoficjalnie mówi się, że ma ona przynieść firmie Zuckerberga przychód rzędu 500 mln dolarów (więcej na ten temat).

Od pewnego czasu planowana była fuzja Publicis Groupe oraz Omnicom. W połowie maja koncerny ogłosiły jednak, że z uwagi na odrębne kultury korporacyjne do połączenia nie dojdzie (przeczytaj o tym więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"