Unia zgadza się na przejęcie DoubleClicka przez Google

Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie przez Google siecireklamowej DoubleClick. Władze w Brukseli nie przychyliły się doprotestów Microsoftu twierdzącego, że ta fuzja spowodujemonopolizację rynku reklam internetowych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Komisja Europejska po czteromiesięcznym dochodzeniu wyraziłaopinię, że kupno Doubleclicka za ponad 3 miliardy dolarów przezGoogle nie doprowadzi do monopolizacji rynku reklamy internetowej,ponieważ połączone firmy nie będą w stanie "wprowadzić strategiimających na celu marginalizowanie swoich rywali". Władze w Brukseliuznały bowiem, że obie firmy w przeszłości nie ograniczały w żadensposób swojej działalności, stąd ich połączenie nie zmniejszarywalizacji na rynku reklam internetowych. "Nawet gdyby DoubleCkickmógł być równorzędnym rywalem Google w on-line marketingu, po ichpołączeniu inne firmy najprawdopodobniej i tak zwiększyłyby wysiłkiw rywalizacji" - głosi uzasadnienie decyzji.

Tym samym Komisja odrzuciła skargę Microsoftu, który zarzucał,że fuzja Google i DoubleClicka spowoduje przejęcie przez nie 80%rynku reklamy internetowej. W opinii władz Unii Europejskiejpołączenie firm pozostawi bowiem na runku on-line marketingu"wiarygodne alternatywy" oferowane przez Microsoft, Yahoo iAOL.

Mimo wszystko przejęcie Doubleclicka przez Google wywołałonegatywne komentarze agencji reklamowych. "Google staje sięstopniowo dominującym graczem na rynku reklamy internetowej, anastępująca teraz fuzja zapewni firmie nieosiągalny przez rywalidostęp do danych osobowych i świetny punkt zaczepienia w sektorze,w którym nie była wcześniej mocno obecna" - ocenił Wayne Arnold,szef Institute of Practitioners in Advertising.

Wcześniej, bo w grudniu ubiegłego roku, przejęcie DoubleClickaprzez Gogle zostało zaaprobowane przez Federalną Komisję Handluregulującą konkurencję gospodarczą w USA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

"Gwiazdorska kuchnia Ani" z trzecim sezonem. Premiera w Wigilię w TVP2

"Gwiazdorska kuchnia Ani" z trzecim sezonem. Premiera w Wigilię w TVP2