SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Unilever obniżył koszty agencyjne o 17 proc.

Koncern Unilever zredukował w pierwszej połowie br. koszty agencyjne o 17 proc., a średni koszt produkcji filmu reklamowego spadł w tym okresie o 14 proc. - poinformował Graeme Pitkethly, chief financial officer w Unilever.

Article

Na początku roku Unilever ogłosił, że w ramach reorganizacji zmienia zasady współpracy z agencjami reklamowymi. Planuje zredukować ich liczbę oraz ograniczyć liczbę reklam.

Greame Pitkethly, chief financial officer w Unilever poinformował, że w pierwszych sześciu miesiącach br. firmie udało się obniżyć koszty agencyjne o 17 proc., a średni koszt produkcji filmu reklamowego zmalał o 14 proc. Podkreślił, że nowa polityka firmy w zakresie współpracy z agencjami reklamowymi i w zakresie komunikacji reklamowej nie oznacza, że wydano mniej pieniędzy na marketing, ale że wydano je efektywniej. Jednym ze sposobów, który pozwolił na wydajniejsze dysponowanie budżetem marketingowym było przeniesienie produkcji i realizacji części działań marketingowej do wewnętrznej, utworzonej w ramach Unilevera dywizji kontent marketingowej U-Studio.

Unilever podał, że po pierwszej połowie br. zysk netto wzrósł rok do roku o 22,4 proc., do 3,3 mld euro, a całkowity obrót (nie wliczając dystrybucji) wzrósł o 5,5 proc., do 27,7 mld euro.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Unilever obniżył koszty agencyjne o 17 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl