SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever sprzeda marki, które nie są ekologiczne

Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak m.in. Dove, Rexona, Timotei zapowiedział, że przez najbliższych 10 lat wyda 1 mld euro na projekty, które poprawią „zdrowie planety”. Planuje też pozbyć się tych marek, które nie są ekologiczne.

Jak podaje „The Guardian”, firma przez najbliższą dekadę zamierza inwestować w projekty środowiskowe, a największy nacisk położy na bardziej ekologiczny transport i produkcję oraz kwestię tworzyw sztucznych.

- Nie możemy zapomnieć, że kryzys klimatyczny wciąż stanowi zagrożenie dla nas wszystkich - przypomniał Alan Jope, szef Unilevera. Zdradził, że w odpowiedzi na „skalę i pilność kryzysu klimatycznego” firma wyznaczyła cel zerowej emisji netto wszystkich swoich produktów do 2039 roku.  Szef koncernu powiedział, że równie ważne jak redukowanie plastikowych śmieci wytwarzanych przez jej produkty jest spojrzenie na „wpływ, jaki wywierają na planetę na początku swojego życia” - w pozyskiwaniu materiałów, a także w ich produkcji i transporcie.

Utworzony przez Unilevera „Fundusz klimatyczno-przyrodniczy” o wartości 1 miliarda euro ma być wykorzystany na finansowanie projektów od renowacji krajobrazu i wychwytywania dwutlenku węgla po ochronę przyrody i zasobów wodnych.

Firma zobowiązała się reż do posiadania łańcucha dostaw „bez wylesiania” w ciągu trzech lat oraz do wykorzystania nowych technologii cyfrowych, w tym m.in. monitorowania satelitarnego i śledzenia geolokalizacji, by zwiększyć identyfikowalność i przejrzystość.

Szef koncernu zapowiedział, że Unilever będzie sprzedawać te marki, które nie będą w stanie osiągnąć własnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Dołącz do dyskusji: Unilever sprzeda marki, które nie są ekologiczne

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szelma
Fabrykę w Kodaikanal już oczyścili?
odpowiedź