SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK sprawdza, czy Orange, Play, Plus i T-Mobile mają prawo kasować niewykorzystane środki klientom prepaidowym

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął postępowania przeciw czterem największym operatorom telekomunikacyjnym: Orange Polska, P4, Polkomtelowi oraz T-Mobile Polska. Chodzi o niezwracanie niewykorzystanych środków klientom ofert na kartę.

fot. Shutterstock.comArticle

UOKiK ma wątpliwości co do tego, że najwięksi operatorzy telekomunikacyjni po upływie ważności konta prepaidowego nie zwracają konsumentom niewykorzystanych środków. Jeżeli w ciągu wyznaczonego terminu klient nie wykupi kolejnego doładowania przedłużającego działanie numeru, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia.

- Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta - ocenia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według UOKiK-u takie działanie operatorów ma tym większe znacznie, że w segmencie usług prepaidowych często wprowadzane są nowe promocje, a klienci nie są związani z sieciami umową abonamentową na określony czas. Ponadto w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja i Hiszpania niewykorzystane środki są zwracane klientom po upłynięciu ważności numeru na kartę.

W lipcu br. UOKiK zaczął postępowanie wyjaśniające, czy Polkomtel Orange Polska i T-Mobile Polska w prawidłowy sposób udostępniają użytkownikom nagrania ich rozmów z obsługą klienta. Natomiast na początku września podjął postępowanie w sprawie płatnych usług „Granie na Czekanie” / „Szafa Gra” oraz „Prenumerata”, które po okresie darmowym świadczone są automatycznie przez T-Mobile Polska.

Od lipca br., w związku z wejściem w życie ustawy antyterrorystycznej wprowadzającej obowiązek rejestracji nowych i dotychczasowych numerów na kartę, wszyscy czołowi operatorzy reklamowali oferty promocyjne dla klientów taryf prepaidowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UOKiK sprawdza, czy Orange, Play, Plus i T-Mobile mają prawo kasować niewykorzystane środki klientom prepaidowym

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nie_rozumiem
Dlaczego akurat teraz, a nie 15 lat temu?
odpowiedź
User
Wulo
W końcu, niech jak najszybciej wprowadzą wypłatę środków na konto bankowe, bo mam w Virgin Mobile prawie 200 zł, a chciałbym przenieść się do innego operatora.
odpowiedź
User
Jarek
Mnie jakoś nigdy kasa nie przepadła, a w Plusie karty doładowuję z kilkanaście lat. Tak ze myśli o tym żeby się gdzieś przenieść to w ogóle nie mam.
odpowiedź