SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

UOKiK sprawdza, czy Orange, Play, Plus i T-Mobile mają prawo kasować niewykorzystane środki klientom prepaidowym

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął postępowania przeciw czterem największym operatorom telekomunikacyjnym: Orange Polska, P4, Polkomtelowi oraz T-Mobile Polska. Chodzi o niezwracanie niewykorzystanych środków klientom ofert na kartę.

Article

UOKiK ma wątpliwości co do tego, że najwięksi operatorzy telekomunikacyjni po upływie ważności konta prepaidowego nie zwracają konsumentom niewykorzystanych środków. Jeżeli w ciągu wyznaczonego terminu klient nie wykupi kolejnego doładowania przedłużającego działanie numeru, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia.

- Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta - ocenia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według UOKiK-u takie działanie operatorów ma tym większe znacznie, że w segmencie usług prepaidowych często wprowadzane są nowe promocje, a klienci nie są związani z sieciami umową abonamentową na określony czas. Ponadto w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja i Hiszpania niewykorzystane środki są zwracane klientom po upłynięciu ważności numeru na kartę.

W lipcu br. UOKiK zaczął postępowanie wyjaśniające, czy Polkomtel Orange Polska i T-Mobile Polska w prawidłowy sposób udostępniają użytkownikom nagrania ich rozmów z obsługą klienta. Natomiast na początku września podjął postępowanie w sprawie płatnych usług „Granie na Czekanie” / „Szafa Gra” oraz „Prenumerata”, które po okresie darmowym świadczone są automatycznie przez T-Mobile Polska.

Od lipca br., w związku z wejściem w życie ustawy antyterrorystycznej wprowadzającej obowiązek rejestracji nowych i dotychczasowych numerów na kartę, wszyscy czołowi operatorzy reklamowali oferty promocyjne dla klientów taryf prepaidowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UOKiK sprawdza, czy Orange, Play, Plus i T-Mobile mają prawo kasować niewykorzystane środki klientom prepaidowym

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nie_rozumiem
Dlaczego akurat teraz, a nie 15 lat temu?
22 9
odpowiedź
User
Wulo
W końcu, niech jak najszybciej wprowadzą wypłatę środków na konto bankowe, bo mam w Virgin Mobile prawie 200 zł, a chciałbym przenieść się do innego operatora.
12 9
odpowiedź
User
Jarek
Mnie jakoś nigdy kasa nie przepadła, a w Plusie karty doładowuję z kilkanaście lat. Tak ze myśli o tym żeby się gdzieś przenieść to w ogóle nie mam.
8 12
odpowiedź
User
SG
Znowu karciarze robią najwięcej problemów operatorom a operatorzy jeszcze bardziej obniżają im ceny :D Ciekawe, który operator jako pierwszy oleje skąpych kartowców?
10 17
odpowiedź
User
fan
Dlaczego akurat teraz, a nie 15 lat temu?

no rusz głową czemu ???
10 8
odpowiedź