UPC i Vectra więcej na reklamę, Netia trzy razy mniej

W br. polskie sieci kablowe cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej. UPC wydała 6 proc., a Vectra 21 proc. więcej. Za to wydatki reklamowe Netii spadły prawie trzykrotnie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) pięciu największych sieci kablowych w Polsce od stycznia do lipca br. wyniosły 44,09 mln zł. W skali roku wzrosły o 7,5 proc., czyli nieco ponad 3 mln zł. Dodatkowo według badania IAB AdEx w samym I kwartale br. cały segment telekomunikacyjny na reklamę w internecie przeznaczył 9,7 proc. jej łącznej wartości wynoszącej 485 mln zł, czyli 47 mln zł. Przy czym większość tych wydatków pochodziła zapewne od operatorów komórkowych.

Wśród sieci kablowych zdecydowanie najwięcej na reklamę wydaje UPC Polska, której cennikowy budżet marketingowy zwiększył się w br. o 6,2 proc., czyli 1,9 mln zł. Sieć od lata ub.r. reklamuje Katarzyna Pakosińska, wcielając się w rolę rozsądnej brunetki i naiwnej blondynki. W I połowie br. promowała m.in. usługę UPC na Żądanie (zobacz ten spot) i obniżkę cenową pakietu internet, telewizja i telefon (obejrzyj to). Natomiast Vectra przeznaczyła na reklamę więcej o 21 proc., a konkretnie o 1,8 mln zł, niż przed rokiem.

Trzy pozostałe sieci cennikowo wydały na reklamę jedynie 340-410 tys. zł. Do tego wszystkie zmniejszyły swoje budżety w tym zakresie: Inea o 48,2 proc., Toya o 21,4 proc., a Multimedia Polska o 28,1 proc.

Mniej na reklamę przeznaczyły również Netia i Telekomunikacja Polska, operator usług stacjonarnych Grupy TP. Wydatki Telekomunikacji Polskiej spadły w skali roku o 11 proc. Przypomnijmy, że w kwietniu oferowane przez nią usługi przeszły zmieniły nazwę z TP na Orange, czemu towarzyszyła kampania reklamowa z udziałem Serca i Rozumu (przeczytaj o niej więcej i obejrzyj jeden ze spotów).

Natomiast Netia przeznaczyła w br. na reklamę jedynie 37,4 proc. tego co przed rokiem. Wiosną do kampanii operatora wrócił Tomasz Kot, który promował Telewizję Osobistą i konkurs „Wydżampuj swoje TV” (obejrzyj te spoty) oraz tvn player w Telewizji Osobistej (zobacz to).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek