SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC traci klientów. Ponad 880 000 abonentów usługi internetowej

Sieć UPC Polska w ciągu roku straciła 30 tys. klientów, a jeszcze bardziej stopniała liczba abonentów telewizji. Z kolei liczba klientów telefonii  przekroczyła już pół mln i to właśnie ta usługa rośnie najszybciej.

UPC traci klientów. Ponad 880 000 abonentów usługi internetowej

Z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela UPC Polska, wynika, że łączna liczba abonentów sieci na koniec czerwca 2013 roku wyniosła 1 449 500, co oznacza spadek względem czerwca 2012 roku o 30 tys. klientów, czyli o 2 proc.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią nadal klienci usługi telewizyjnej, których na koniec czerwca br. było 1,272 mln. To jednak mniej aż o 56 tys. niż na koniec czerwca ub.r. (spadek o 4,2 proc.).

W ciągu ostatniego roku można było obserwować dalsze przechodzenie użytkowników telewizji analogowej do oferty cyfrowej. Na koniec II kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 809,5 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 17,5 proc., czyli o 121 tys. klientów) oraz 462 tys. użytkowników telewizji analogowej (spadek o 27,7 proc., czyli 177 tys. klientów).

Z kolei z szerokopasmowego internetu UPC korzystało już 880 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 8,7 proc. (70 tys. klientów).

Najbardziej relatywnie, bo o 21,1 proc. wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec marca br. operator miał już 505,5 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 88 tys. mniej). Obecnie UPC telefon sprzedaje w atrakcyjnych cenowo pakietach z telewizją i internetem, zdarza się, że za zakup trzech usług można zapłacić mniej niż za samą telewizję i internet.

Natomiast z usługi telefonii komórkowej oferowanej przez dawną sieć Aster korzysta 23,3 tys. abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 czerwca br. korzystali z 2,657 mln usług (rok wcześniej 2,555 mln).

Z raportu wynika, że w II kwartale br. przychody UPC Polska wyniosły 113,2 mln dolarów, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym półroczu br. spółka zanotowała blisko 230 mln dolarów wpływów ze sprzedaży (+ 2,7 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UPC traci klientów. Ponad 880 000 abonentów usługi internetowej

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rough
a co się dziwić? zawsze jako ostatni dodają kanały, więc ludzie od nich odchodzą i bardzo dobrze... teraz mają szanse być pierwszą dużą kablówką która doda nowy kanał TV Republika, ale znając praktyki tego zmurszałego molocha pewnie znowu będą ostatni
odpowiedź
User
upcowicz
Telefon wciskają na siłę, nawet za o zł, każda rozmowa w każdej sprawie kończy się taką propozycją. Ktoś w UPC dostał świra i kazał na siłę dmuchać statystyki.
odpowiedź
User
upc_home
Dokładnie, wciskają telefonię stacjonarną osobom które tego nie chcą. Wyjdą na tym jak Zabłocki na mydle, bo cóż z tego że zwiększy się liczba przyłączy, gdy nie zwiększy się liczba abonentów. U mnie w rodzinie jest taki przypadek, niby można podłączyć telefon, ale po co?

Jakiś menago sobie wymyślił że trzeba podnieść statystyki najmniej popularnej usługi, bo inaczej zlikwidują.
A jak zlikwidują usługę to i jego stanowisko.
odpowiedź