SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Urodziny Siemensa

Siemens Communications Mobile Devices Eastern Europe - 4 lata działalności na rynku telefonów komórkowych w krajach Europy Wschodniej

Siemens Communications Mobile Devices Eastern Europe to oficjalna nazwa działającej od 2000 r. w Warszawie jednostki odpowiadającej za sprzedaż telefonów komórkowych Siemensa w wybranych krajach Europy Wschodniej. Podział kompetencji na regiony pozwala firmie Siemens lepiej koordynować działania sprzedażowe oraz marketingowe na określonych rynkach. Doceniając znaczenie naszego kraju, doświadczenie oraz pozycję rynkową, regionalne centrum Siemensa odpowiedzialne za Europę Wschodnią powstało właśnie w Polsce. Od początku jednostką kieruje Dietmar Lerch.  
   
Regionalne centrum Siemensa nadzoruje działania w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych w takich krajach, jak: Polska, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Gruzja oraz Mołdawia. Do niedawna odpowiedzialne było także za rynek rosyjski, który obecnie stanowi samodzielny region. Uzyskana w wymienionych krajach wysoka pozycja Siemensa doprowadziła w tym roku do rozszerzenia kompetencji o nowe, wymagające rynki: Turcję, Azerbejdżan, Kazachstan, Uzbekistan, Armenię, Kirgistan, Turkmenię i Tadżykistan. Sytuacja stawia przed polską jednostką kolejne wyzwania.  

Siemens Communications jest największym dostawcą kompletnych rozwiązań telekomunikacyjnych w Europie Wschodniej. W zakresie sprzedaży telefonów komórkowych wykorzystany został w pełni obserwowany w krajach tego regionu wzrost gospodarczy. Największy udział w rynku telefonów komórkowych Siemens osiągnął w Polsce, na Litwie, Łotwie, Estonii, Ukrainie oraz Białorusi.  
   
W porównaniu do Europy Zachodniej, kraje z Europy Wschodniej wciąż charakteryzują się niską penetracją w zakresie telefonii komórkowej. Otwiera to przed firmą Siemens możliwość dalszej ekspansji, prowadzonej na bazie dotychczasowych osiągnięć. Takich możliwości nie oferuje obecnie żaden zachodni rynek. Siemens zauważa więc potencjał krajów Europy Wschodniej i systematycznie rozwija sprzedaż na tych rynkach.  
   
W porównaniu z krajami Europy Zachodniej, rynek wschodni stawia bardziej wymagające wyzwania. Specyfika rynków, różnice kulturowe, inne standardy, rozwijające się trendy to jedne z czynników, które należy uwzględniać w procesie planowania biznesu.

Branża telefonii komórkowej w coraz większym stopniu ma jednak charakter ponadnarodowy. Większość decyzji musi być podejmowana i koordynowana centralnie. Biuro regionalne odpowiada więc za działania operacyjne w wymienionych krajach przy jednoczesnym utrzymywaniu ogólnych standardów i wymogów Siemensa. Kompetencje obejmują m.in. koordynację w zakresie sprzedaży, marketingu, dostaw oraz serwis. Regionalna centrala wspiera oddziały krajowe (jednostki biznesowe) w rozwoju szeroko pojętej telefonii komórkowej. Nadzoruje działalność oraz przekazuje jednostkom biznesowym informacje dotyczące koniecznych decyzji ekonomicznych, dbając o prowadzenie jednolitej polityki oddziałów (jednostek biznesowych). Nadzoruje prowadzenie jednolitej i rozsądnej strategii sprzedaży oraz strategii marketingowej (kanały dystrybucji, klienci, mierniki marketingowe).  
   
Właściwie nadzorowane działania Siemensa w wybranych krajach regionu Europy Wsch. zaowocowały wieloma sukcesami. Siemens jest w stanie odpowiadać na coraz bardziej wymagające potrzeby użytkowników w zakresie telefonów komórkowych. Oprócz zwiększającej się liczby abonentów telefonii mobilnej, którzy korzystają z aparatów Siemensa, poszczycić można się także rosnącą dojrzałością tych rynków, ustabilizowaną współpracą z operatorami oraz możliwością bieżącego wprowadzania nowych modeli.

Dołącz do dyskusji: Urodziny Siemensa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl