USP Zdrowie najmocniej zwiększył wydatki reklamowe, Lidl i Ferrero ze spadkami (Top10)

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. wydatki reklamowe  w mediach tradycyjnych wzrosły cennikowo o 9 proc. Jedynie branża reklamy zewnętrznej zmniejszyła w tym okresie wpływy reklamowe. Wśród reklamodawców tylko USP Zdrowie miało ponad 20 – proc. dynamikę wydatków reklamowych, zaś Lidl Polska, Ferrero i Polkomtel jako jedyne z czołówki zredukowały budżety -wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
USP Zdrowie najmocniej zwiększył wydatki reklamowe, Lidl i Ferrero ze spadkami (Top10)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do maja br. wpływy reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły cennikowo 16,56 mld zł, i były wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku o 9,1 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów, Kantar).

Ponad połowa tej kwoty trafiła do telewizji, która na reklamach zarobiła 8,49 mld zł – 3,2 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na reklamę radiową wzrosły w omawianym okresie o 7,3 proc., do 4,15 mld zł, a na promocję na łamach magazynów – o 16 proc., do 1,73 mld zł.

Kina na reklamie zarobiły przez 5 miesięcy br. 971,2 mln zł (145,8 proc. więcej niż rok temu), a gazety – 567,2 mln zł (wzrost o 5,4 proc.). Na reklamę DOOH marketerzy przeznaczyli w omawianym okresie 156,5 mln zł – 119,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Jedynie reklama zewnętrzna notuje spadek wpływów reklamowych – rok do roku zmalały one o 14,1 proc., do 490,1 mln zł.

grafika

USP Zdrowie wydaje ponad jedną piątą więcej

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która przeznaczyła na wsparcie reklamowych swoich marek 1,04 mld zł, zwiększając nakłady w skali roku o 4,9 proc.

Drugim największym reklamodawcą jest firma Terg z wydatkami w wysokości 446,7 mln zł (+4,4 proc. rdr). Podium zamyka Natur Produkt Zdrovit, który wydał na reklamy 339,7 mln zł (+6,6 proc. rdr).

Euro-Net Warszawa przeznaczył na reklamy 287,4 mln zł (+10 proc.), Lidl Polska – 285,4 mln zł ( -9,9 proc.), USP Zdrowie – 269,5 mln zł (+23,7 proc.).

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka i Hebe wydał na wsparcie w mediach tradycyjnych 235 mln zł (+9,2 proc.), Ferrero Polska – 193,5 mln zł (-15,6 proc.), Polpharma – 158,3 mln zł (+8,3 proc.), a Polkomtel – 151,8 mln zł (-0,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana