Użytkownicy smartfonów z połączeń i SMS-ów przerzucają się na mobilne aplikacje

Użytkownicy smartfonów coraz więcej czasu poświęcają na korzystanie z rosnącej liczby mobilnych aplikacji, kosztem wykonywania połączeń i wysyłania SMS-ów - wynika z badania Spicy Mobile.

km
km
Udostępnij artykuł:

Udział czasu poświęconego na połączenia i SMS-y spada, natomiast użytkowanie aplikacji instalowanych wzrasta. Porównanie danych ukazuje widoczny wzrost w użytkowaniu aplikacji instalowanych (48%) oraz nieznaczny wzrost w aplikacjach preinstalowanych (26%).

grafika

Mimo to, że czas poświęcony na połączenia i SMS-y zmalał, w skali miesiąca używamy urządzeń mobilnych o 17 minut dłużej niż w ubiegłym roku. Użytkownicy zwiększyli eksploatację smartfonów z 2 godzin 10 minut do 2 godzin 27 minut, a tabletów z 2 godzin 9 minut do 2 godzin 23 minut.

Na jakie aktywności użytkownicy poświęcają najwięcej czasu? Na aplikacje, które sami wybierają i instalują na swoim telefonie. Korzystają z nich ponad godzinę (01:10:13), ok. 15 minut dłużej niż w analogicznym czasie ubiegłego roku (00:55:17).

grafika

W marcu 2015 r. średnia liczba zainstalowanych aplikacji na urządzeniach mobilnych wynosiła 98, a w 2016 r. wzrosła do 107. Jednak większość użytkowników korzysta na co dzień z 21-50 aplikacji (62%).

grafika
grafika
grafika

Prowadzone przez zespół Spicy Mobile badanie Mobience dostarcza dane o korzystaniu z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron przy pomocy smartfonów i tabletów z systemem Android. Mobience jest badaniem pasywnym, co oznacza, że pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych jest dokonywany automatycznie poprzez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony użytkownika. Zgodnie z procedurą zebrane dane są przetwarzane w celach statystycznych, a wyniki dostarczane w cyklach tygodniowych i miesięcznych. Dane o populacji użytkowników urządzeń mobilnych z dostępem do internetu (tzw. uniwersy) dostarczane są przez instytut Millward Brown. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style