SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vectra rozpoczyna aktualizację oprogramowania dekoderów

Sieć kablowa Vectra od poniedziałku informuje abonentów o aktualizacji oprogramowania dekoderów. Obejmie ona modele: TV Smart Box 4K PVR (DV8981) i TV Smart Box 4K (DV8988). Aktualizacja ma rozwiązać m.in. część problemów z nagraniami na urządzeniach. 

Dekoder TV Smart 4K Box PVR (fot. androidtv-guide.com) Dekoder TV Smart 4K Box PVR (fot. androidtv-guide.com)

Oprogramowanie z wersją 11.6.102 ma trafiać na sprzęty do końca stycznia. Jeśli ktoś chce uzyskać nowy soft szybciej niż w terminie przewidzianym dla jego dekodera, może wysłać ID klienta i numer seryjny sprzętu na adres e-mailowy support-tvsmart@vectra.pl. W nowym oprogramowaniu wprowadzono zmiany dotyczące obsługi i sposobu przekazywania stanów dysków, zmiany dotyczące zachowania dekodera w trybie standby przy zleconych nagraniach, usunięcie błędu powodującego restart aplikacji przy aktualizacji notyfikacji systemowych i optymalizację w zakresie zlecania, zapisywania i wyświetlania nagrań.

Część problemów z PVR pozostaje nierozwiązana

Choć nowe oprogramowanie powinno usprawnić działanie dekoderów, to Vectra zastrzega, że aktualizacja nie rozwiązuje wszystkich problemów, które występują z usługą PVR. Do tego będzie konieczna aktualizacja aplikacji startowej TV Smart. Ma ona nastąpić po zakończeniu procesu aktualizacji oprogramowania dekoderów.

W maju 2023 roku Vectra rozpoczęła oferowanie dekodera TV Smart 4K Box PVR. Sprzęt miał zadowolić najbardziej wymagających klientów. Wyposażono go w twardy dysk o pojemności 1 TB. - Nowy dekoder z wbudowanym dyskiem twardym został zaprojektowany z myślą o tych, którzy szukają funkcjonalności nagrywarki na najwyższym poziomie. Urządzenie pozwala nagrywać programy na każdym kanale bez ograniczeń oraz mieć bezterminowy dostęp do nagranych filmów i seriali do odtworzenia na dekoderze TV Smart 4K Box PVR - informowała Vectra w komunikacie dotyczącym wprowadzenia nowego urządzenia na rynek.

W lipcu abonenci Vectry, którzy zdecydowali się na nowy dekoder żalili się, że nagrywanie na dysku nie działa. Po zaprogramowaniu danej pozycji, w ogóle nie była ona rejestrowana. Zdarzało się też, że po kilku dniach, nagrania bezpowrotnie znikały. Problemów całkowicie nie wyeliminowała aktualizacja oprogramowania dekoderów.

- Bardzo nam przykro z powodu niedogodności, które dotknęły niewielką grupę naszych klientów. Natychmiast po zauważeniu zgłaszanego problemu rozpoczęliśmy prace zmierzające do przywrócenia funkcji nagrywania. Sytuacja jest traktowana przez nas priorytetowo. Wszystkim osobom, które mają problem ze sprzętem, w najbliższym czasie zaproponujemy rekompensaty, o szczegółach będziemy informować klientów w indywidualnej komunikacji - poinformowało portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry.

TV Smart Box 4K PVR wróci do sprzedaży?  

Choć abonenci Vectry i osoby zainteresowane ofertą tej firmy, wciąż pytają o możliwość pozyskania dekodera, to nie jest on już oferowany. - W związku z pojawiającymi się usterkami zdecydowaliśmy o czasowym wycofaniu ze sprzedaży dekoderów TV Smart 4K Box PVR. Wszyscy klienci, którzy posiadają ten model dekodera otrzymali rekompensatę za usługę nagrywania, z której nie mogą chwilowo korzystać – wyjaśniało w październiku ub.r. w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry. Dekoder może wrócić do sprzedaży, jeśli błędy zostaną usunięte.

Wcześniej firma oferowała dekodery HD z VOD i TV Smart 4K Box, oparty na systemie operacyjnym Android TV. Urządzenie pozwala na nagrywanie w chmurze (nPVR) lub na zewnętrznym dysku. Za jego pośrednictwem jest też możliwe korzystanie z funkcji Catch up TV, czyli odtwarzania treści z danych kanałów kilka dni po emisji. Sęk w tym, że przez względy licencyjne i politykę niektórych nadawców, nie wszystkie kanały są objęte tą funkcją. - Catch-up TV udostępniamy zgodnie z zakresem praw udzielonych nam przez nadawców poszczególnych programów. Programy można cofać standardowo 7 dni w tył, z wyjątkiem kanałów: Metro, TTV, TVN, TVN 7, na których usługa dostępna jest 2 dni – wyjaśniała  Vectra.

Z wykazu przesłanego przez operatora wynika, że Catch up TV nie działa w przypadku kanałów: TVP Info, Polsat, WP, TV Puls, Puls 2, Polsat Comedy Central Extra, TV Trwam, TV4, Tele 5, Polonia 1, TVS, TVP ABC, TVP Historia, TVP Rozrywka, TVP Polonia, Kultura, TVP3, programu lokalnego, TVP Nauka, Travel Channel, Nowa TV, TVC, TVP Kultura, TVP Sport, Polsat Sport, Polsat Play, Polsat Sport Extra, Canal+ Sport 1-4, Canal+ Now, Ginx Esports TV, E-Sport, Fanklub TV, TVP Seriale, Ale Kino+, 13 Ulica, Polsat Film, Warner TV, Romance TV, Filmax 4K/HD, TV6, AXN, Canal+ Premium, Canal+ 1, Canal+ Family, Canal+ Sport, Canal+ Seriale.

Dołącz do dyskusji: Vectra rozpoczyna aktualizację oprogramowania dekoderów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dansoft
Dziwna zmowa Play/UPC i Vectry nastąpiła, nagle nikt nic nie może nagrywać w Polsce, chyba że w chmurze - gdzie oczywiście nagrania nie są Twoje, zostaną automatycznie skasowane po trzech miesiącach, albo i wcześniej jak takie będzie widzimisię magnata monopolisty, któremu trzeba płacić abonament. A jak Vectra się wyłamała... to nastąpiła "awaria" w rezultacie której... nadal nie można nagrywać. Bardzo ciekawe...
1 0
odpowiedź