ViacomCBS chce większej różnorodności rasowej przy produkcjach

ViacomCBS Networks International ogłosił wprowadzenie polityki różnorodności do wszystkich produkcji zlecanych w 180 krajach. Od lipca takie zasady obowiązywały w Wielkiej Brytanii.

sk
sk
Udostępnij artykuł:

Ta strategia ma pomóc m.in. w promowaniu różnorodności rasowej i płciowej zarówno na ekranie, jak i za ich kulisami w produkcjach filmowych i TV. Firmie zależy na "promowaniu różnorodności i integracji poprzez wymaganie, aby wszystkie nowe produkcje były tworzone przez zróżnicowane zespoły".

Dotyczy to produkcji dla takich brandów, jak Network 10 w Australii, Channel 5 w Wielkiej Brytanii, Telefe w Argentynie, Viacom 18 w Indiach, ViacomCBS International Studios, Nickelodeon, MTV, Comedy Central, Paramount Network czy Pluto TV.

Będzie to wymagało od firm produkcyjnych przestrzegania wytycznych koncernu dotyczących różnorodności przed zatwierdzeniem zarówno budżetów, jak i całości produkcji. Zleceniodawca lub kierownik projektu będzie miał prawo to sprawdzać i w razie potrzeby nakazać zmiany.

David Lynn, dyrektor generalny i prezes ViacomCBS Networks International, podkreśla, że to ważne i strategiczne posunięcie dla całego koncernu. - Ta zmiana wymaga dogłębnych analiz, dobrego planowania i ogromnej staranności. Z niecierpliwością czekamy na stworzenie wpływowych, trwałych zmian dzięki sile naszych sieci, partnerstw, platform i marek - ogłosił Lynn.

To kolejna inicjatywa, która ma zapewnić odzwierciedlenie różnorodności w koncernie.

Latem ViacomCBS w Wielkiej Brytanii zobowiązał się do rekrutowania osób na każde wolne stanowisko z różnorodnej pod względem rasowym puli kandydatów.

W Ameryce Łacińskiej 25 proc. budżetu ViacomCBS International Studios zostanie przeznaczone na projekty twórców z tzw. grupy BIPOC (z ang. black, indigenous and other people of color), czyli m.in. czarnoskórych czy rdzennych mieszkańców.Poza tym wśród twórców amerykańskiej CBS ma znaleźć się minimum 40 proc. przedstawicieli grupy BIPOC począwszy od sezonu telewizyjnego 2021/22, a w latach 2022/23 nawet 50 proc.

Z kolei ViacomCBS Networks International w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka i Azja zobowiązał się przeznaczyć 30 proc. budżetu w 2021 r. na tworzenie historii o niedostatecznie reprezentowanych grupach społecznych i ich problemach.

Viacom i CBS połączyły się 4 grudnia 2019, i od tego dnia działają pod wspólną nazwą ViacomCBS. Koncern zamierza wkrótce uruchomić serwis Paramount+.

sk
Autor artykułu:
sk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP