Viaplay pojawi się w Niemczech i Wielkiej Brytanii, 12 mln subskrybentów do 2025 roku

NENT Group zapowiedział, że platforma streamingowa Viaplay do 2023 roku zostanie uruchomiona na pięciu kolejnych rynkach, m.in. w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Do końca 2025 roku Viaplay ma mieć ok. 12 mln subskrybentów, a wpływy NENT Group mają rosnąć o ok. 20 proc. rocznie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Viaplay pojawi się w Niemczech i Wielkiej Brytanii, 12 mln subskrybentów do 2025 roku

Do końca 2023 roku Viaplay ma pojawić się w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Kanadzie, Austrii i Szwajcarii. W efekcie będzie dostępna w 16 krajach.

Platforma od paru lat działa w państwach skandynawskich i na Islandii. Wiosną br. pojawiła się w państwach skandynawskich, na początku sierpnia - w Polsce, w czwartym kwartale br. zostanie uruchomiona w USA, a w przyszłym roku - w Holandii.

Viaplay z 12 mln subskrybentów w 2025 roku

W związku z szerszą ekspansją Viaplay podwyższono jej cele biznesowe. Liczba subskrybentów, którą platforma ma osiągnąć do końca 2025 roku, została podniesiona z ok. 10,5 do ok. 12 mln. NENT Group zakłada, że ok. 6 mln z nich zostanie pozyskane poza Skandynawią (poprzednio planowano ok. 4,5 mln).

W drugim kwartale br. wpływy Viaplay wzrosły organicznie rok do roku o 36 proc., a liczba jej subskrybentów - o 21 proc. do 3,29 mln. Prognozowany wzrost liczby subskrybentów Viaplay do końca br. podwyższono z ponad 250 tys. do 500 tys.

Obecnie NENT Group spodziewa się, że jej przychody sprzedażowe w latach 2020-2025 będą zwiększały się organicznie w górnej granicy wyznaczonego wcześniej przedziału 18-20 proc. Tylko w Skandynawii wzrost ma sięgnąć górnej granicy zakresu 13-15 proc., natomiast wpływy z Viaplay będą zwiększały się o 23-25 proc.

Biznes NENT Group poza Skandynawią z zyskiem operacyjnym w 2025 roku

NENT Group zakłada, że w Skandynawii jej marża operacyjna w 2025 roku wyniesie ok. 15 proc., natomiast w perspektywie długoterminowej sięgnie ok. 20 proc.

Biznes koncernu poza Skandynawią jest mniej rentowny w związku z inwestycjami w zakup praw sportowych, produkcję własnych treści i innymi kosztami ekspansji Viaplay. Według planów dodatki wynik operacyjny ma osiągnąć w 2025 roku, w 2026 roku mieć już ok. 15 proc. marży operacyjnej, a w perspektywie długoterminowej - ok. 25 proc.

Do 2025 roku działalność NENT Group poza Skandynawią ma zanotować łączne straty w wysokości ok. 3,8 mld koron szwedzkich.

Firma podkreśla, że ma zapewnione finansowanie rozwoju w najbliższych latach: w lutym br. pozyskała od inwestorów 4,35 mld koron szwedzkich.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viaplay-transmisje-mecze-online-cena-jakosc-techniczna-reklamacje-wywiad-szef-nent-group,7170133927790209a ##

Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group, podkreśla, że firma stworzyła już podstawy do ekspansji międzynarodowej Viaplay. - Pozyskaliśmy na wieloletnie okresy praktycznie wszystkie międzynarodowe prawa sportowe, w które celowaliśmy. Dodaliśmy jeden rynek do planu ekspansji, podpisaliśmy innowacyjne umowy partnerskie i podnieśliśmy poprzeczkę, jeśli chodzi o inwestycje w oryginalne treści - wylicza. - Inwestujemy bardziej krótkoterminowo, żeby umożliwić wyższe zwroty długoterminowe dzięki znaczącej dźwigni operacyjnej - opisuje.

- Viaplay jest już największym źródłem naszych przychodów, a w ciągu kilku lat będzie zapewniać ponad połowę wpływów Grupy - dodaje Anders Jensen.

W drugim kwartale br. wpływy z subskrypcji do Viaplay stanowiły 35 proc. łącznych przychodów NENT Group. Przychody z innych usług subskrypcyjnych poszły w górę organicznie o 30 proc. i miały 33 proc. udziału, a przychody reklamowe zanotowały wzrost o 28 proc. i 31 proc. udziału.

Viaplay w Polsce od sierpnia

Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce 3 sierpnia. Zaczęła już transmitować na wyłączność niemiecką ligę piłkarską Bundesliga, Ligę Europy i Ligę Konferencji, rozgrywki w innych dyscyplinach, od połowy 2022 roku będzie pokazywać angielską ligę piłkarską, a potem także Formułę 1.

Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł (pierwszy miesiąc jest darmowy). Platforma jest oferowana m.in. przez sieci kablowe Vectra i UPC Polska, a na początku września pojawiła się w ofercie sieci telekomunikacyjnej Play.

Szef polskiej redakcji Viaplay Paweł Wilkowicz zapowiedział, że na platformie mecze piłkarzy będzie komentować przynajmniej jedna kobieta. - Chcemy inwestować nasz czas i wysiłek nie tylko w kobiecy sport, lecz także w kobiety w sporcie, bo wierzymy, że tam jest przyszłość i że pora pomóc wyrównać szanse - stwierdził.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/legia-spartak-transmisja-online-gdzie-ogladac-viaplay-tvp,7170121741338753a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem