SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Viaplay pojawi się w Niemczech i Wielkiej Brytanii, 12 mln subskrybentów do 2025 roku

NENT Group zapowiedział, że platforma streamingowa Viaplay do 2023 roku zostanie uruchomiona na pięciu kolejnych rynkach, m.in. w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Do końca 2025 roku Viaplay ma mieć ok. 12 mln subskrybentów, a wpływy NENT Group mają rosnąć o ok. 20 proc. rocznie.

Do końca 2023 roku Viaplay ma pojawić się w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Kanadzie, Austrii i Szwajcarii. W efekcie będzie dostępna w 16 krajach.

Platforma od paru lat działa w państwach skandynawskich i na Islandii. Wiosną br. pojawiła się w państwach skandynawskich, na początku sierpnia - w Polsce, w czwartym kwartale br. zostanie uruchomiona w USA, a w przyszłym roku - w Holandii.

Viaplay z 12 mln subskrybentów w 2025 roku

W związku z szerszą ekspansją Viaplay podwyższono jej cele biznesowe. Liczba subskrybentów, którą platforma ma osiągnąć do końca 2025 roku, została podniesiona z ok. 10,5 do ok. 12 mln. NENT Group zakłada, że ok. 6 mln z nich zostanie pozyskane poza Skandynawią (poprzednio planowano ok. 4,5 mln).

 

W drugim kwartale br. wpływy Viaplay wzrosły organicznie rok do roku o 36 proc., a liczba jej subskrybentów - o 21 proc. do 3,29 mln. Prognozowany wzrost liczby subskrybentów Viaplay do końca br. podwyższono z ponad 250 tys. do 500 tys.

Obecnie NENT Group spodziewa się, że jej przychody sprzedażowe w latach 2020-2025 będą zwiększały się organicznie w górnej granicy wyznaczonego wcześniej przedziału 18-20 proc. Tylko w Skandynawii wzrost ma sięgnąć górnej granicy zakresu 13-15 proc., natomiast wpływy z Viaplay będą zwiększały się o 23-25 proc.

Biznes NENT Group poza Skandynawią z zyskiem operacyjnym w 2025 roku

NENT Group zakłada, że w Skandynawii jej marża operacyjna w 2025 roku wyniesie ok. 15 proc., natomiast w perspektywie długoterminowej sięgnie ok. 20 proc.

Biznes koncernu poza Skandynawią jest mniej rentowny w związku z inwestycjami w zakup praw sportowych, produkcję własnych treści i innymi kosztami ekspansji Viaplay. Według planów dodatki wynik operacyjny ma osiągnąć w 2025 roku, w 2026 roku mieć już ok. 15 proc. marży operacyjnej, a w perspektywie długoterminowej - ok. 25 proc.

Do 2025 roku działalność NENT Group poza Skandynawią ma zanotować łączne straty w wysokości ok. 3,8 mld koron szwedzkich.

Firma podkreśla, że ma zapewnione finansowanie rozwoju w najbliższych latach: w lutym br. pozyskała od inwestorów 4,35 mld koron szwedzkich.

Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group, podkreśla, że firma stworzyła już podstawy do ekspansji międzynarodowej Viaplay. - Pozyskaliśmy na wieloletnie okresy praktycznie wszystkie międzynarodowe prawa sportowe, w które celowaliśmy. Dodaliśmy jeden rynek do planu ekspansji, podpisaliśmy innowacyjne umowy partnerskie i podnieśliśmy poprzeczkę, jeśli chodzi o inwestycje w oryginalne treści - wylicza. - Inwestujemy bardziej krótkoterminowo, żeby umożliwić wyższe zwroty długoterminowe dzięki znaczącej dźwigni operacyjnej - opisuje.

- Viaplay jest już największym źródłem naszych przychodów, a w ciągu kilku lat będzie zapewniać ponad połowę wpływów Grupy - dodaje Anders Jensen.

W drugim kwartale br. wpływy z subskrypcji do Viaplay stanowiły 35 proc. łącznych przychodów NENT Group. Przychody z innych usług subskrypcyjnych poszły w górę organicznie o 30 proc. i miały 33 proc. udziału, a przychody reklamowe zanotowały wzrost o 28 proc. i 31 proc. udziału.

Viaplay w Polsce od sierpnia

Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce 3 sierpnia. Zaczęła już transmitować na wyłączność niemiecką ligę piłkarską Bundesliga, Ligę Europy i Ligę Konferencji, rozgrywki w innych dyscyplinach, od połowy 2022 roku będzie pokazywać angielską ligę piłkarską, a potem także Formułę 1.

Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł (pierwszy miesiąc jest darmowy). Platforma jest oferowana m.in. przez sieci kablowe Vectra i UPC Polska, a na początku września pojawiła się w ofercie sieci telekomunikacyjnej Play.

Szef polskiej redakcji Viaplay Paweł Wilkowicz zapowiedział, że na platformie mecze piłkarzy będzie komentować przynajmniej jedna kobieta. - Chcemy inwestować nasz czas i wysiłek nie tylko w kobiecy sport, lecz także w kobiety w sporcie, bo wierzymy, że tam jest przyszłość i że pora pomóc wyrównać szanse - stwierdził.

W polskim zespole komentatorów, ekspertów i prowadzących studio Viaplay są m.in. Mateusz Borek, Szymon Ratajczak, Mariusz Hawryszczuk, Marcin Borzęcki, Radosław Gilewicz, Rafał Wolski, Piotr Domagała, Michał Zachodny i Tomasz Urban.

Według badania Mediapanel w sierpniu br. wersja www i aplikacja mobilna Viaplay zanotowały 1,27 mln polskich użytkowników i 3,82 proc. zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Viaplay pojawi się w Niemczech i Wielkiej Brytanii, 12 mln subskrybentów do 2025 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl