SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Viaplay ma już ponad 3 mln subskrypcji

Przychody platformy streamingowej Viaplay w zeszłym kwartale wzrosły organicznie rok do roku o 36 proc., a liczba jej subskrybentów - o 21 proc. do 3,29 mln. Jej właściciel NENT Group podniósł prognozę wzrost liczby subskrybentów Viaplay do końca br. z ponad 250 tys. do 500 tys. Ekspansja zagraniczna (3 sierpnia Viaply wystartuje w Polsce) ma przełożyć się w br. na spadek rentowności o ok. 500 mln koron.

Wpływy z subskrypcji do Viaplay w drugim kwartale br. stanowiły 35 proc. łącznych przychodów NENT Group. Wpływy z innych usług subskrypcyjnych poszły w górę organicznie o 30 proc. i miały 33 proc. udziału, a przychody reklamowe zanotowały wzrost o 28 proc. i 31 proc. udziału.

Viaplay z 3,29 mln subskrybentów

Na koniec czerwca za korzystanie z Viaplay płaciło 3,29 mln internautów (bezpośrednio i w ramach pakietów od operatorów telewizyjnych), o 571 tys. więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 21 proc.) i o 140 tys. więcej niż na koniec marca br. W zeszłym kwartale platforma pozyskała netto 113 tys. subskrybentów w krajach skandynawskich i 27 tys. na innych rynkach.

Łączny czas oglądania treści na platformie poszedł w górę rok do roku o 99,8 proc. do 13,86 mld minut.

Wiosną br. Viaplay zadebiutowała na Litwie, Łotwie i w Estonii, 3 sierpnia pojawi się w Polsce, jesienią ma ruszyć z ofertą w USA, a w pierwszym kwartale 2022 roku - w Holandii.

Do końca roku 500 tys. subskrybentów poza Skandynawią

W prezentacji NENT Group zapowiedziano, że prognozę liczby subskrybentów Viaplay poza Skandynawią podwyższono z ponad 250 tys. do 500 tys.

- Tempo naszej ekspansji zagranicznej teraz rośnie w związku z bliskim startem w Polsce. Podwyższamy cele dotyczące subskrybentów i inwestycji, ma to odzwierciedlać siłę naszej oferty treści i nawiązywanych partnerstw - skomentował Anders Jensen, CEO i prezes firmy.

Z drugiej strony koszty ekspansji zagranicznej spowodują spadek wyniku operacyjnego (EBIT) o ok. 500 mln koron szwedzkich. W krajach skandynawskich liczba subskrybentów Viaplay ma zwiększyć się w br. o minimum 400 tys.

Większe wpływy i mniejszy zysk NENT Group

Koncern NENT Group zanotował w minionym kwartale organiczny wzrost przychodów o 31,3 proc. do 3,07 mld koron.

Zysk operacyjny zmalał z 2,59 mld do 179 mln koron, a zysk netto - z 2,51 mld do 92 mln koron, natomiast skorygowany zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się ze 148 do 266 mln koron.

Firma zakłada, że na koniec 2025 roku z Viaplay będzie korzystać ok. 10,5 mln subskrybentów: ok. 6 mln w krajach skandynawskich i ok. 4,5 mln na pozostałych rynkach. W latach 2020-2025 chce osiągać średnioroczny wzrost przychodów o ok.18-20 proc. i ok. 15 proc. marży EBIT w krajach skandynawskich.

Viaplay z ligą niemiecką, angielską i Formułą 1

W listopadzie ub.r. właściciel Viaplay nabył prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, do końca sezonu 2024/25. Pod koniec kwietnia umowę przedłużono o kolejne cztery lata, do sezonu 2028/29.

Wiosną br. NENT Group kupiła prawa do transmisji w Polsce i paru innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Na Viaplay będzie też można oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet.

Na początku maja Viaplay zapowiedziała, że w latach 2023-25 będzie transmitować, m.in. w Polsce, Formułę 1. Natomiast na początku lipca pozyskała prawa do transmisji od połowy 2022 do połowy 2028 roku angielskiej ligi piłkarskiej.

Ponadto Viaplay będzie transmitować m.in. eliminacje w strefie Afryki do piłkarskiego mundialu w 2022 roku, turniej Copa America w 2024 roku (plus mecze towarzyskie reprezentacji Brazylii i Argentyny), mundial w piłce nożnej kobiet w 2023 roku, rozgrywki golfowe US Open, spotkania piłki ręcznej Bundesligi, mecze koszykówki FIBA EuroLeague Women, a także turnieje snookera, pool bilarda oraz dartów PDC.

Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay jest Paweł Wilkowicz, poprzednio redaktor naczelny Sport.pl.

Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.

Na Viaplay także filmy, seriale i „Fort Boyard”

W ofercie Viaplay będzie ponad 70 produkcji oryginalnych, m.in. seriale „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Wisting”, „Pod osłoną mroku”, „Honor” i „Box 21”. Platforma będzie też oferować treści od amerykańskich producentów i nadawców NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS, m.in. seriale „New Amsterdam”, „Chicago”, „The Good Doctor”, „S.W.A.T.”, „Hawaii Five-0” i „Opowieść podręcznej”, a także serie filmów „Spider-Man”, „Faceci w czerni”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” i „Indiana Jones”.

Oferta dla dzieci będzie obejmować m.in. seriale „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” oraz „SpongeBob Kanciastoporty”.

Platforma zapowiedziała też pierwszą produkcję niesportową w Polsce: jesienią br. pokaże nową edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”.

Wszystkie filmy oraz seriale na platformie Viaplay, a także większość treści oryginalnych, będzie dostępna z napisami w języku polskim lub polskim lektorem, natomiast programy dla dzieci będą oferowały polski dubbing.

- Viaplay zaoferuje polskim widzom coś unikalnego – połączenie najlepszych wydarzeń sportowych dostępnych na żywo, najwyższej klasy treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów oraz seriali, a także programów dla dzieci, jest propozycją, której nie ma obecnie na rynku, a to dopiero początek. Będziemy nieustannie inwestować w produkcję treści, dlatego szczególnie czekamy na możliwość współpracy zarówno z nowymi polskimi twórcami, jaki i tymi o już ugruntowanej pozycji, by przygotować lokalne treści Viaplay Originals - zapowiedział Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group.

Dołącz do dyskusji: Viaplay ma już ponad 3 mln subskrypcji

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
A w Polsce wynik może 100 tys. jak znajdzie się tylu naiwnych - ale w to wątpię.
Sporo muszą wam płacić za naganianie - napiszcie że od 2035 będą mieć wszystkie sporty - wtedy może ludzie kupią.
odpowiedź
User
i tak i nie
A w Polsce wynik może 100 tys. jak znajdzie się tylu naiwnych - ale w to wątpię.
Sporo muszą wam płacić za naganianie - napiszcie że od 2035 będą mieć wszystkie sporty - wtedy może ludzie kupią.


Drogi Janku, dziękujemy za wnikliwą analizę biznesową tego przedsięwzięcia. Właściciele VIASAT z pewnością wezmą ją pod uwagę. Twoje bardzo dokładne przewidywania liczby abonentów w Polsce na podstawie dogłębnej analizy rynku, konkurencji oraz sytuacji makroekonomicznej w naszym kraju dadzą nam pełny obraz sytuacji. Cieszymy się, że jest tak wielu jak ty, którzy swoją wiedzą i celnością wypowiedzi idealnie przewidzieli porażki nie tylko VIASAT ale również Netflixa, kiedy startował w Polsce ale również samochodów elektrycznych, lotów na orbitę okołoziemską, odnawialnych źródeł energii oraz wielu wielu innych tematach związanych z życiem na ziemi.
Bardzo się cieszę, że mamy w Polsce tylu ekspertów i to w każdej dziedzinie. Świat może nam zazdrościć.
Dzięki takim jak ty już wiemy, że wszystko ma być za darmo (w tym twoja praca) i wtedy już nie będziemy musieli być naiwni żeby z czegoś korzystać. A jeśli już nie za darmo to powinna być tylko jedna telewizja (ze wszystkimi prawami do wszystkiego), jeden samochód, prąd z węgla i oczywiście jedna myśl przewodnia naszej jedynej słusznej partii.
odpowiedź
User
wija-nawija
Jakoś wcześniej umknęło mi, że Viaplay będzie też nadawał reklamy (1/3 przychodów z reklam). Czy ktoś wie w jakiej formie będą te reklamy nadawane? Eurosport Player (jestem abonentem) nie nadaje reklam. Eleven na początku 2016 też nie nadawał reklam, potem zrezygnowałem, bo pojawił się w kablówce.
odpowiedź