SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Widoczność reklam display w Polsce spadła w pierwszym kwartale br. poniżej 50 proc.

Od początku 2020 r. wskaźnik viewability (widoczność reklam) display spadł w Polsce do 48 proc. Równocześnie widoczność reklam wideo wzrosła o 4 punkty procentowe i w pierwszym kwartale tego roku sięgnęło poziomu 78 proc. - wynika z badania firmy Meetrics.

Polskie wskaźniki widoczności reklam wideo podążają za międzynarodową średnią, w przeciwieństwie do wskaźników widoczności kampanii display.

- Zebrane przez nas dane wskazują, że w ciągu ostatnich 10 lat nigdy nie odnotowaliśmy tak gwałtownego wzrostu ruchu w sieci. Rozwój ten można zaobserwować we wszystkich rodzajach treści, ale jest szczególnie zauważalny na stronach z wiadomościami - komentuje Hubert Świtalski, country manager w Meetrics Poland.

W Polsce spada widoczność reklam display, rośnie video

Średnia widoczność reklam (viewability) display w Europie wyniosła w pierwszym kwartale br. 60 proc., podczas gdy w Polsce spadła do 48 proc. Europejska średnia czasu widoczności reklamy display wyniosła 18,9 sek. (vs. 19,4 sek. kwartał wcześniej). Polska 16,4 sek., w porównaniu z 17,5 sek. kwartał wcześniej.

Wskaźnik viewability reklam w formacie video w Europie wyniósł 90 proc. (vs. 83 proc. w Q4 2019),  Polsce 78 proc. (vs. 74 proc. w Q4 2019).

- Obecna sytuacja pandemii i związanego z nią globalnego kryzysu ma oczywiście duży wpływ na branżę i na kampanie reklamowe w  internecie. Umieszczenie reklamy marki we właściwym środowisku i kontekście, oraz tak by była ona naprawdę widoczna dla odbiorców,  pozostaje jednym z czołowych wyzwań dla reklamodawców. Wyzwaniem nawet ważniejszym niż do tej pory. Jednocześnie nasze pomiary wskazują, że obecny stan rzeczy oznacza wciąż bardzo duży potencjał do rozwoju dla całej branży digital. Trzeba “tylko” nasilić wysiłki na rzecz poprawy wskaźników Viewability, tak by korzystając z podstawy jaką dają wyniki wiarygodnych pomiarów dbać o efektywną optymalizację działań reklamowych w internecie – ocenia Hubert Świtalski.

W Europie najczęstsza przyczyna słabej widoczności reklam display to "below the fold" (czyli wyświetlenie reklamy na dole, w niewidocznej części strony www), daleko w tyle są zbyt krótki czas emisji i pokazywanie reklamy na zbyt małym obszarze ekranu.

W Polsce kolejność przyczyn braku wyświetleń reklamy display jest ta sama, choć odsetki odpowiedzi nieznacznie się różnią (57 proc. - below the fold, po 11 proc. za mały  ekran i zbyt krótki czas wyświetlenia).

Dołącz do dyskusji: Widoczność reklam display w Polsce spadła w pierwszym kwartale br. poniżej 50 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl