SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Visa godna zaufania

Reklama związana z Igrzyskami w Atenach oraz promocje olimpijskie zachęcają do płacenia kartą Visa

Po raz drugi z rzędu tytuł "Marki Godnej Zaufania" dla Visa w Polsce; Visa drugą najbardziej popularną marką w Europie; reklama związana z Igrzyskami w Atenach oraz promocje olimpijskie zachęcają do płacenia kartą Visa

W największym badaniu konsumenckim w Europie, przeprowadzonym na zlecenie miesięcznika Reader's Digest Polacy po raz drugi z rzędu uznali Visa za markę, którą darzą największym zaufaniem. Łącznie w 13 na 14 krajów europejskich, gdzie przeprowadzono badanie, Visa otrzymała tytuł "Marki Godnej Zaufania" ("Trusted Brand 2004") w kategorii "karty płatnicze". Statuetki wraz z tytułem "Marki Godnej Zaufania" były wręczane wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali w Warszawie. Visa podejmuje wiele działań, których celem jest zwiększanie świadomości marki Visa oraz popularyzowanie transakcji bezgotówkowych, czyli najkorzystniejszego sposobu używania karty płatniczej przez konsumentów. Rozpoczęta w kwietniu br. kampania reklamowa oraz kilkanaście promocji prowadzonych wspólnie przez Visa i banki członkowskie wiążą się z Igrzyskami w Atenach.

"Cieszymy się, że marka Visa jest darzona największym zaufaniem spośród kart różnych systemów płatniczych we wszystkich, oprócz jednego, krajach europejskich, gdzie przeprowadzono badanie, w tym w Polsce. Wspólnym celem organizacji Visa oraz banków członkowskich jest to, by karty Visa zawsze dawały największą wygodę i bezpieczeństwo użytkownikom" - stwierdziła Małgorzata O'Shaughnessy, dyrektor generalna Visa International w Polsce. "Spośród różnych kart to właśnie karty Visa są najczęściej używane do zakupów, które są najkorzystniejszą formą posługiwania się kartami płatniczymi" -- dodała Małgorzata O'Shaughnessy. Według danych centrów autoryzacyjno-rozliczeniowych, 2 na 3 płatności w punktach handlowo-usługowych w Polsce to transakcje kartą Visa, zaś w dynamicznie rozwijającym się handlu w internecie ich udział wynosi ok. 80%. Polscy użytkownicy kart Visa wyciągali je w ub. roku z portfela, by zapłacić za zakupy prawie 105 mln razy, tj. o 27% częściej niż w 2002 r.

Visa zwyciężyła w swojej kategorii w 13 krajach objętych badaniem, zajmując tym samym drugie miejsce w Europie za marką Nokia, która w kategorii "telefon komórkowy" uzyskała najwięcej wskazań we wszystkich 14 krajach.

W Polsce Visa zwyciężyła w kategorii "karty płatnicze" otrzymując 72% wskazań, przy czym polscy respondenci spontanicznie najczęściej wymieniali kartę Visa PKO BP. PKO BP jest największym wydawcą kart Visa w Polsce - na prawie 9,7 mln kart Visa w obiegu w Polsce blisko 4,6 mln to karty wydane przez PKO BP. Wśród marek - zwycięzców w swoich kategoriach w Polsce znalazły się także m.in. (w kolejności alfabetycznej): Amica, Colgate, Herbapol, Hortex, IBM, L'Oreal, Nokia, Orbis, Orlen, PKO BP, PZU, Vizir, Wedel i Winiary.

Najkorzystniejszą formą posługiwania się kartami płatniczymi dla konsumentów, punktów przyjmujących karty, banków oraz całej gospodarki jest używanie ich do płatności bezgotówkowych. Poza wygodą wiąże się to m.in. także z faktem, że gotówka jest kosztowna. Dlatego zastępowanie gotówki w płatnościach jest celem różnorakich działań podejmowanych przez organizację Visa i jej banki członkowskie.

Visa chce dalej zachęcać Polaków do płacenia kartami, tak by udział liczby transakcji bezgotówkowych w ogólnej liczbie transakcji zbliżał się do wskaźników zamożniejszych krajów Europy Zachodniej, które rozpoczęły wdrażanie kart płatniczych znacznie wcześniej (np. Hiszpania i Portugalia - 63% i 56%) czy tych krajów, które zapoczątkowały rozwój kart w Europie (Francji - 80%, Wielkiej Brytanii - 74%). Na obecnym etapie cel dla Polski to zwiększenie udziału płatności z obecnych blisko 29 proc. do 35% do końca 2005 r.

Oprócz poszerzania i unowocześniania sieci akceptacji, wprowadzania kart Visa z mikroprocesorem, działań edukacyjnych, istotną rolę odgrywają działania marketingowe, takie jak rozpoczynająca się kampania reklamowa organizacji Visa związana z igrzyskami olimpijskimi Ateny 2004. Kampania, która potrwa w telewizji do 21 maja br. osnuta jest wokół humorystycznie pokazanych pomysłów na to, jak dostać się na igrzyska olimpijskie w Atenach, największe zawody sportowe świata. Można ćwiczyć skok wzwyż w ogródku lądując w ogródku sąsiada, można próbować nabrać olimpijskiej formy pływając w pobliskiej sadzawce, ale wygodniej jest po prostu zapłacić kartą Visa za zakupy czy usługę i mieć szansę wygrania wycieczki we dwoje na Igrzyska.

Ponad 30 banków-wydawców kart Visa w Polsce organizuje wspólnie z Visa International promocje olimpijskie z wieloma atrakcyjnymi nagrodami, zachęcające posiadaczy kart Visa do częstszego ich używania do transakcji bezgotówkowych. Niektóre duże banki zorganizowały indywidualne promocje, w których dodatkowo zachęcają do wyrobienia sobie karty Visa. Głównymi nagrodami są wyjazdy na igrzyska do Aten; w sumie trzydzieści kilka osób obejrzy zmagania olimpijskie na żywo. Wśród kilku tysięcy innych atrakcyjnych nagród są telewizory Panasonic, aparaty cyfrowe Kodak i inne nagrody, które dostarczyli partnerzy ruchu olimpijskiego - Kodak, Panasonic, Reebok, Samsung i Swatch. Na potrzeby promocji został uruchomiony specjalny serwis internetowy www.PromocjaVisa.pl, gdzie można znaleźć szczegóły dotyczące promocji oraz ściągnąć spoty reklamowe.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Visa godna zaufania

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl