SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vistula Group otworzy ok. 16 salonów i stoisk za 6 mln zł

Vistula Group zamierza w tym roku otworzyć ok. 16 salonów i stoisk firmowych o łącznej powierzchni 1.500 m.kw. i dokonać inwestycji odtworzeniowych w segmencie odzieżowym i jubilerskim. Łączna wartość tych inwestycji sięgnie ok. 6 mln zł, poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

Vistula Group otworzy ok. 16 salonów i stoisk za 6 mln zł

„W planie budżetowym grupy kapitałowej na 2012 r. ujęte zostały inwestycje w ok. 16 kolejnych salonów i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1 500 m2 na kwotę około 6 mln zł" - podała spółka.

„Ponadto grupa kapitałowa planuje ponieść nakłady na inwestycje odtworzeniowe, głównie w kluczowych i najbardziej dochodowych lokalizacjach, zarówno w segmencie odzieżowym jak i jubilerskim. Założone w budżecie na 2012 r. nakłady odtworzeniowe przeznaczone na ten cel wynoszą 2,0 mln zł. Rozwój sieci sprzedaży będzie finansowany ze środków pochodzących z działalności operacyjnej" - podano także.

Spółka zaznaczyła, że planowany wzrost sieci sprzedaży ma przyczynić się do wzrostu przychodów detalicznych oraz zwiększenia efektywności funkcjonującej sieci sprzedaży.

„Spółka obserwuje możliwość poprawy przychodów i wyników głównie poprzez zwiększenie zapasu w salonach jubilerskich, gdzie szczyt sprzedaży przypada zwłaszcza na miesiąc grudzień" - podano także.

Vistula podała, że obecny poziom zapasów w segmencie jubilerskim który stanowi istotny udział w przychodach grupy, jest niezadowalający w porównaniu z podmiotami konkurencyjnymi.

Na lipiec zaplanowana jest emisja ponad 22 mln akcji serii K z prawem poboru o wartości ok. 20 mln zł, z której środki zostaną w całości przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego, w szczególności na zwiększenie zapasu w segmencie jubilerskim, poprzez m.in. zwiększenie zapasu biżuterii złotej i brylantowej marki W.KRUK oraz zegarków luksusowych marek zewnętrznych.

W segmencie odzieżowym grupa będzie skupiać się na umacnianiu dotychczasowej pozycji marek Vistula, Wólczanka i Deni Cler oraz konsekwentnej realizacji strategii marketingowej , która zaowocuje pozyskaniem nowych klientów i zwiększeniem licznb wejść do salonów, co w efekcie korzystnie przełoży się na wyniki sprzedaży.

Vistula Group miała 2,71 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 1,94 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 88,04 mln zł wobec 79,01 mln zł rok wcześniej.

Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 65 tys. zł wobec 3,35 mln zł zysku rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Vistula Group otworzy ok. 16 salonów i stoisk za 6 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl