SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vivendi z wyższymi przychodami w 2016 roku. Zysk spadł o 23 proc.

Koncern Vivendi w 2016 roku wypracował 10,82 mld euro przychodów, o 0,5 proc. więcej niż w 2015 roku. Z kolei o 23,2 proc. do 724 mln euro spadł zysk operacyjny firmy.

Article

W opublikowanym raporcie finansowym podsumowującym 2016 rok Vivendi podaje, że przychody koncernu wyniosły 10,82 mld euro, po wzroście względem 2015 roku o 0,5 proc.

Spośród firm wchodzących w skład Vivendi największe przychody w zeszłym roku zanotowała grupa Universal Music, która osiągnęła wynik na poziomie 5,27 mld euro, po wzroście względem poprzedniego roku o 3,1 proc.

Pod względem przychodów najlepiej w Vivendi poradziła sobie grupa Universal Music osiągając wynik w wysokości 5,27 mld euro, czyli o 3,1 proc. więcej niż w poprzednim roku. W 2015 roku firma ta była druga.

Na drugie miejsce spadła grupa Canal+. Jej przychody, po stracie wynoszącej 4,7 proc., wyniosły 5,25 mld euro.
Podium uzupełnia producent i wydawca gier Gameloft, od którego w zeszłym roku koncern Vivendi odkupił część udziałów. Przychody tej filmy wyniosły 132 mln euro.

W raportowanym okresie wskaźnik EBITA (zysk operacyjny) zamknął się kwotą 724 mln euro, co oznacza spadek o 23,2 proc. w zestawieniu z wynikiem osiągniętym w analogicznym okresie rok wcześniej.

Największy zysk operacyjny wypracował Universal Music (było to 644 mln euro, po wzroście o 8,4 proc.), na drugim miejscu uplasowała się grupa Canal+ (240 mln euro; spadek o 47,1 proc.), a podium uzupełnia Gameloft (7 mln euro).
Pozostałe firmy odnotowały straty na działalności operacyjnej, a liderem pod tym względem było Corporate - 102 mln euro.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Vivendi z wyższymi przychodami w 2016 roku. Zysk spadł o 23 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl