SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

VoD.pl przed Playerem i Ipla.tv, VoD.TVP.pl z rekordem, w dół aplikacja Ipla

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie pozostają VoD.pl, Player.pl i Ipla.tv - pierwszy ma najwięcej użytkowników, a dwa kolejne notują najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania. Bardzo duży wzrost w skali roku osiągnęła sekcja VoD serwisu TVP.pl, a spory spadek zanotowała aplikacja Ipla.

W kwietniu br. VoD.pl (należący do Grupy Onet) odwiedziło 3,38 mln użytkowników, prawie dwa razy więcej niż zanotował zajmujący kolejne miejsce Player.pl (Grupa TVN) - 1,97 mln, oraz po ponad dwa-trzy razy więcej niż Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln, i dział VoD serwisu TVP.pl - 1,18 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Natomiast Player.pl i Ipla.tv zanotowały najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika. Pierwszy serwis miał 52,58 mln odsłon oraz 8 godzin i 12:10 minuty średniego czasu, a drugi - 34,45 mln odsłon oraz 4 godziny i 58:55 minuty czasu. Sekcja VoD na TVP.pl przyciągnęła przeciętnego użytkownika na 2 godziny i 17:10 minuty, a VoD.pl i Kinoplex.gazeta.pl - na nieco ponad godzinę.

Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w kwietniu br. zanotowała 780,8 tys. użytkowników i 1,92 mln uruchomionych aplikacji.

Serwisy należące do nadawców telewizyjnych najlepsze statystyki osiągają w czasie wiosennej ramówki od marca do maja i jesiennej od września do listopada. Mają też inne strategie udostępniania treści. Na Player.pl i Ipli oprócz produkcji TVN i Polsatu dostępnych jest sporo materiałów od zewnętrznych podmiotów (na Player.pl pojawiły się one w lutym ub.r.), m.in. od Telewizji Polskiej, która natomiast nie ma u siebie zewnętrznych produkcji, za to sporo swoich programów udostępnia na YouTubie.

Wszystkie te serwisy zawierają głównie programy rozrywkowe, seriale i filmy. Na Ipla są też programy i transmisje sportowe, a TVP udostępnia je w sekcji sportowej swojego portalu. Programy informacyjne i publicystyczne TVN można oglądać głównie na TVN24.pl, a TVP - na TVP.info. W ofercie Kinoplex.gazeta.pl są głównie filmy i kilka seriali, a na VoD.pl - także programy telewizyjne.

W serwisach większość produkcji jest dostępnych za darmo, natomiast za oglądanie tych najatrakcyjniejszych (zwłaszcza premierowych filmów) trzeba płacić. Na Player.pl pod koniec ub.r. wprowadzono ofertę dla klientów sieci T-Mobile, a na TVP.pl - bezpłatną Strefę Widza dla osób płacących abonament RTV.

Z serwisów VoD związanych z mniejszymi nadawcami telewizyjnymi najpopularniejsze jest HBOgo.pl, które w kwietniu br. odwiedziło 125,7 tys. użytkowników.

Legalne serwisy VoD w kwietniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

vod.pl

3 479 974

29 434 379

2 553 897

01:03:53

16,07%

player.pl

1 969 715

52 576 475

2 313 568

08:12:10

9,09%

ipla.tv

1 436 300

34 446 196

532 372

04:58:55

6,63%

tvp.pl - vod

1 184 584

17 218 797

2 759 928

02:17:10

5,47%

aplikacja ipla

780 771

1 919 402*

-

-

3,60%

kinoplex.gazeta.pl

140 237

1 012 050

47 773

01:10:14

0,65%

*uruchomione aplikacje


VoD.pl stracił w skali roku 350,3 tys. użytkowników, 5,09 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,1 proc., 14,7 proc. i 1,8 proc.). Natomiast Player.pl odwiedziło o 263,9 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (15,5 proc. w górę), którzy wykonali 5,8 mln odsłon więcej (12,4 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie 56:34 minuty mniej (10,3 proc. w dół).

Ipla.tv zyskała rok do roku 66,1 tys. użytkowników, 6,25 mln odsłon i 55:37 minuty średniego czasu korzystania (to 4,8 proc., 22,2 proc. i 22,9 proc. w górę), za to aplikacja Ipla zanotowała spadek o 355,7 tys. użytkowników i 332,2 tys. uruchomionych aplikacji (31,3 i 14,7 proc. w dół).

Bardzo duży wzrost osiągnęła natomiast sekcja VoD na TVP.pl - o 608,7 tys. użytkowników i 10,4 mln odsłon (czyli 105,7 proc. i 152,7 proc.). Średni czas korzystania ze strony wzrósł skokowo z marca na kwiecień br., po tym jak dołączyła ona w Megapanelu do pomiaru streamów wideo.

Legalne serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

kwiecień 2015

kwiecień 2014

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

vod.pl

3 479 974

29 434 379

01:03:53

3 830 247

34 521 184

01:05:02

player.pl

1 969 715

52 576 475

08:12:10

1 705 803

46 781 080

09:08:44

ipla.tv

1 436 300

34 446 196

04:58:55

1 370 216

28 185 279

04:03:18

tvp.pl - vod

1 184 584

17 218 797

02:17:10

575 859

6 813 258

00:19:53

aplikacja ipla

780 771

1 919 402*

-

1 136 443

2 251 625*

-

kinoplex.gazeta.pl

140 237

1 012 050

01:10:14

125 870

1 026 095

01:06:18

*uruchomione aplikacje

Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki czołowych serwisów w 2014 i 2015 roku

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: VoD.pl przed Playerem i Ipla.tv, VoD.TVP.pl z rekordem, w dół aplikacja Ipla

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
a iplex.pl to gdzie?
odpowiedź
User
ja2
Szkoda, że pisząc o serwisach VOD nie podaliście danych z pomiaru streamów wideo Megapanelu.
odpowiedź
User
j2
Szkoda, że pisząc o rynku wideo nie podaliście danych ze streamu wideo Megapanelu
odpowiedź