SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Volvo: nowy samochód koncepcyjny Polestar Precept

Należąca do Volvo marka Polestar zaprezentowała nowy samochód koncepcyjny Polestar Precept. Przypomina on futurystyczny pojazd, jest niski, aerodynamiczny i bardzo długi. To samochód luksusowy, z napędem elektrycznym, który powstał przy użyciu materiałów z recyklingu.

Article

Modelem Precept marka Polestar rozpoczyna nowy rozdział designu, który ma podkreślać jej odrębny charakter od Volvo. Dla przypomnienia, pierwszy model Polestar 1 czerpał ze stylu Volvo Concept Coupe, którego założenia designu zostały zarówno przeszczepione do modelu Polestar 1, jak i do modelu S90. Polestar 2 oddalił się nieco od stylu Volvo, ale nadal przenikanie się stylistyki dwóch marek było wyraźne. Natomiast Polestar Precept odcina się od dotychczasowej stylistyki.

W nowym modelu wiele uwagi poświęcono niskiemu oporowi aerodynamicznemu nadwozia. Widać tu wiele załamań, przetłoczeń i spojlerów, które zostały wyeksponowane. Osie mają rozstaw 3,1 metra. Styliści mogli znacząco obniżyć linię maski, ponieważ z przodu nie znajduje się na niej atrapa chłodnicy, ani wloty powietrza do silnika. Zamiast tego jest wąski panel z czujnikami wykorzystywanymi przez systemy wspomagające kierowcę.

Drugie zgrupowanie tych czujników mieści się na dachu między słupkami A, w przezroczystej kapsule. W nim znajduje się LIDAR, czyli radar laserowy, który monitoruje przestrzeń i obiekty znajdujące się przed samochodem. Rolę lusterek bocznych przejęły kamery zamontowane na cienkich, aerodynamicznych wspornikach. Tylnej szyby nie ma wcale. Zastępuje ją panoramiczny, szklany dach zachodzący głęboko na tył samochodu. Listwa świetlna biegnie w poprzek całej szerokości tyłu. Podczas cofania, kierowca musi polegać na obrazie z kolejnej kamery zamontowanej z tyłu. Niewielki prześwit podwozia i nisko poprowadzona linia dachu zmniejsza opory aerodynamiczne, zwiększając zasięg auta.

Środek samochodu cechuje minimalizm. Centralny ekran dotykowy przejął rolę niemal wszystkich przycisków fizycznych. Zegary też mają formę cyfrowego wyświetlacza. Pomiędzy siedzeniami umieszczono pokrętło służące do obsługi multimediów. Dźwignia do wyboru kierunku jazdy znalazła się przy kierownicy.

Do produkcji paneli wewnętrznych i oparć siedzeń wykorzystano kompozyty lniane Bcomp. Pozwoliły one zredukować masę tych elementów o 50% i o 80% zmniejszyły odpady z tworzyw sztucznych. Powierzchnie siedziska wykonano z dzianiny 3D z przetworzonych butelek PET, zagłówki wykonane są z przetworzonego winylowego korka, a dywany z odzyskanych sieci rybackich.

Zastosowany w modelu Precept interfejs HMI nowej generacji, oparty na systemie Android, opiera się na współpracy Polestar z Google. 15-calowy, pionowy dotykowy ekran centralny jest uzupełniony o 12,5-calowy wyświetlacz kierowcy. Oba są połączone podświetlanym motywem świetlnym. Logo Polestar wyświetlane jest holograficznie wewnątrz dużego kawałka szwedzkiego kryształu. W środku kabiny znajduje się wiele czujników, w tym takie, które śledzą wzrok kierowcy.

Nowy samochód koncepcyjny Polestar Precept miał zostać zaprezentowany publicznie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Ponieważ targi te zostały odwołane, informacja o miejscu jego premiery zostanie podana w późniejszym terminie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Volvo: nowy samochód koncepcyjny Polestar Precept

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Simba
Wizualnie miażdży . Piękny. Ma tylko jedna wadę na tą chwilę . To elektryk - a więc pojazd w sam raz na zakupy ,aledalej to już strach się zapuszczać , bo pewnie zasięg taki , że tylko kręcić sie koło domu w promieniu 20 km
0 0
odpowiedź