SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vox FM i Trójka z najwyższą dynamiką wpływów z reklam. Liderem RMF FM (analiza)

W ciągu dziesięciu miesięcy br. stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam o 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. Największy wzrost notują w tym okresie Vox FM oraz radiowa Trójka i Jedynka. Radio Zet - jako jedyna rozgłośnia z czołówki - zarobiła w skali roku mniej.

fot. Shutterstock.com Article

Wydatki na reklamę radiową w okresie od stycznia do października br. wyniosły nieco ponad 5 mld zł. Było to 13 proc. więcej niż w porównywalnym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zdecydowanym liderem pod względem osiąganych z reklam wpływów pozostaje niezmiennie radio RMF FM. Ta stacja zwiększyła je rok do roku o 20,5 proc., zarabiając 1,47 mld zł.

Drugie miejsce na reklamowym podium nadal utrzymuje Radio Zet - mimo że jego przychody spadły w skali roku o 0,8 proc., do 887,7 mln zł.

Trzecia lokata przypadła Programowi III Polskiego Radia z wpływami w wysokości blisko 311 mln zł. Wzrosły one w porównaniu z rokiem ub. o 42 proc.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2015

I-X 2016

zmiana proc.

RMF FM

1 216 439 560 zł

1 466 395 045 zł

20,5

Radio Zet

895 036 370 zł

887 702 515 zł

-0,8

Program III Polskiego Radia

219 055 490 zł

310 974 930 zł

42

Program I Polskiego Radia

125 476 250 zł

171 558 250 zł

36,7

TOK FM

89 547 333 zł

99 592 322 zł

11,2

VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock)

64 598 080 zł

95 856 150 zł

48,4

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

55 993 655 zł

66 345 377 zł

18,5

ESKA Warszawa

58 403 910 zł

63 133 540 zł

8,1

RMF Classic

52 097 127 zł

58 612 221 zł

12,5

ESKA Poznań

49 523 834 zł

58 103 734 zł

17,3

Razem

4 440 982 559 zł

5 018 248 548 zł

13

Z czołówki najlepiej zarabiających na reklamach stacji radiowych największą dynamikę przychodów z reklam ma radio Vox FM. W omawianym okresie wzrosły one o 48,4 proc., do 95,9 mln zł.

Znaczący wzrost miała też radiowa Trójka, która w tym roku zarobiła 171,6 mln zł, czyli 36,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Dwucyfrową dynamikę przychodów reklamowych miały w okresie od stycznia do października br. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. także Tok FM (wzrost o 11,2 proc. - do 99,6 mln zł), Złote Przeboje Poznań (18,5 proc., do 66,3 mln zł), RMF Classic (12,5 proc., do 58,6 mln zł) i Eska Poznań (17,3 proc., do 58,1 mln zł).

Eska Warszawa w tym roku zarobiła 63,1 mln zł czyli 8,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Vox FM i Trójka z najwyższą dynamiką wpływów z reklam. Liderem RMF FM (analiza)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
mało istotne dane cennikowe, rabaty ponad 80 proc.
11 9
odpowiedź
User
Felix
Zetka wycięła bartery, dostać u nich deal barterowy to cud
12 10
odpowiedź
User
zwiadowca
Faktycznie w Trójce podwojono czas reklam. Można dostać szału.

Ale słuchalność spada (nic dziwnego), więc i wpływy spadną.
19 11
odpowiedź
User
AS
Można te dane podzielić przez 5, a dalej będzie za dużo
8 10
odpowiedź
User
Polak
I widzicie, zmiany w Trójce wyszły korzystnie. Karawana jedzie dalej. Reklamodawcy wiedzą, że w dobrym kierunku. Tylko PRL jeszcze płacze.
13 17
odpowiedź