SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Agorze najmocniej urosły filmy, internet i radio, w dół prasa z „Gazetą Wyborczą”

W pierwszej połowie br. przychody Agory w segmencie filmowo-książkowym wzrosły o jedną trzecią, a w segmencie internetowym i radiowym - po ok. 18 proc. W sektorze prasowym spółka zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży pism i spadek przychodów z reklam, m.in. w „Gazecie Wyborczej”.

W minionym półroczu sektor prasowy przestał być największym pod względem przychodów segmentem działalności Agory - wyprzedził go sektor filmowo-książkowy, w którym spółka osiągnęła 167,5 mln zł wpływów, o 33,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost nastąpił przede wszystkim dzięki przychodom z koprodukcji i dystrybucji gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, które wyniosły 14,9 mln zł i przyczyniły się do wzrostu przychodów wydawnictwa Agory w drugim kwartale do24,2 mln zł (wobec 6,8 mln zł rok wcześniej). Ponadto w należącej do spółki sieci kin Helios przychody ze sprzedaży biletów z pierwszym półroczu zwiększyły się w skali roku o 16,5 proc. do 77 mln zł, ze sprzedaży barowej - o 23,6 proc. do 27,8 mln zł, a ze sprzedaży reklam - o 3,4 pro. do 12,3 mln zł. Z kolei wpływy Agory z działalności filmowej wzrosły ponad trzykrotnie, do 10,2 mln zł, chociaż w samym drugim kwartale zanotowały spadek.

Spółka podaje, że frekwencja w kinach sieci Helios w drugim kwartale br. wyniosła 1,5 mln widzów, o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej (wobec 3,3-procentowego wzrostu sprzedaży biletów we wszystkich kinach w Polsce). Natomiast wydawnictwo Agory wprowadziło na rynek 21 nowych, jednorazowych projektów wydawniczych oraz sprzedało 0,2 mln książek i książek z płytami.

Z drugiej strony koszty operacyjne netto w tym segmencie zwiększyły się w minionym półroczu o 27,9 proc., do 156,7 mln zł, a w samym drugim kwartale - o 32,6 proc., do 75,2 mln zł. - Ten wzrost to rezultat amortyzacji wkładu koproducenckiego w grę Wiedźmin 3: Dziki Gon i rozliczenia z producentem gry. W związku z mniejszą liczbą projektów filmowych wprowadzanych do kin segment ograniczył koszty reprezentacji i reklamy. Wzrost kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wynika z rozbudowy sieci kin Helios - komentuje spółka w raporcie finansowym.

Zysk EBITDA segmentu wyniósł w półroczu 32 mln zł, o 107,8 proc. więcej niż przed rokiem.


Przychody Agory w branży prasowej w minionym półroczu zmalały w skali roku o 0,7 proc., do 148,7 mln zł. Ze sprzedaży pism firma zarobiła więcej: 65,6 mln zł (wobec 62,2 mln zł rok wcześniej) - dzięki wzrostowi wpływów ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” (o 2,8 proc., do 51,4 mln zł), mimo spadku przychodów ze sprzedaży czasopism (o 2,3 proc., do 8,6 mln zł). - Wzrost ten jest efektem większej liczby drogich wydań dziennika w ofercie dwucenowej, wpływów z dystrybucji cyfrowej, a także ubiegłorocznej podwyżki ceny egzemplarzowej „Gazety Wyborczej” - tłumaczy spółka (podwyżkę o 10 gr wprowadzono w październiku ub.r.).

Z kolei wpływy reklamowe spadły w całym segmencie: w „Gazecie Wyborczej” - o 5,8 proc. do 52,1 mln zł, w czasopismach - o 3,5 proc. do 10,9 mln zł, a w „Metrze” - o 14,2 proc. do 9,1 mln zł.

Koszty segmentu wzrosły w skali roku o 5 proc. do 141,2 mln zł. W konsekwencji zysk EBITDA wyniósł 12,5 mln zł, o 37,8 proc. mniej niż rok wcześniej.


W segmencie druku (obejmującym głównie usługi poligraficzne) Agora zanotowała w pierwszej połowie br. 81,1 mln zł wpływów, o 5,3 proc. mniej niż rok wcześniej, podczas gdy koszty operacyjne netto zmalały o 8,4 proc., do 79,5 mln zł. Zysk EBITDA osiągnął wysokość 9,7 mln zł, po wzroście o 36,6 proc. w skali roku.


Działająca w branży reklamy zewnętrznej spółka zależna Agory AMS osiągnęła w minionym półroczu wpływy w wysokości 74,1 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem. Przy spadku kosztów operacyjnych o 9,8 proc. do 64,7 mln zł dało to wzrost zysku EBITDA o 49,5 proc., do 15,4 mln zł.

AMS realizuje obecnie budowę 1580 nowych wiat przystankowych w Warszawie (pierwszą oddano w październiku ub.r.). Jak na razie zamontowano prawie 500 nowych wiat, z których część włączono już do oferty sprzedażowej.


Wpływy Agory ze sprzedaży reklam internetowych zwiększyły się w minionym półroczu o 24,1 proc. do 58,8 mln zł, a ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach spadły o 8,2 proc. do 6,7 mln zł.

Koszty operacyjne segmentu internetowego wzrosły o 21,3 proc. do 61 mln zł, a zysk EBITDA - o 3,9 proc. do 13,4 mln zł.


W segmencie radiowym Agora zanotowała w pierwszej połowie br. 48,7 mln zł wpływów (głównie ze sprzedaży reklam), o 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast koszty operacyjne wzrosły o 16 proc. do 44,3 mln zł („głównie za sprawą wyższych kosztów usług obcych, które obejmują koszty pośrednictwa sprzedaży reklam w stacjach innych nadawców” - tłumaczy spółka). Zysk EBITDA osiągnął wartość 5,8 mln zł, o 31,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Agora, po przejęciu krakowskiej rozgłośni Krk.fm, w czerwcu uruchomiła sieć Radio Pogoda skierowaną dla starszych osób.

Dołącz do dyskusji: W Agorze najmocniej urosły filmy, internet i radio, w dół prasa z „Gazetą Wyborczą”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xc
Przyjdzie jesień, władza się zmieni to GW padnie.
odpowiedź
User
xc
Przyjdzie jesień, władza się zmieni to GW padnie.
odpowiedź
User
xxxx
Przyjdzie jesień, władza się zmieni, to GW padnie.
odpowiedź