SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W dziennikach najmocniej reklamuje się Euro-Net, w magazynach - L’Oreal Polska

Przez cztery pierwsze br. spadły wydatki na reklamę w prasie codziennej, a wzrosły w magazynach. W dziennikach największym reklamodawcą był Euro-Net Warszawa, a w czasopismach - L’Oreal Polska i Procter & Gamble Polska.

fot. Shutterstock.comArticle

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do kwietnia br. gazety codzienne zarobiły cennikowo (bez rabatów) z reklam 481,4 mln zł, a magazyny - 1,05 mld zł. Oznacza to, że w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku wydatki marketerów w dziennikach spadły o 1,7 proc., zaś w czasopismach wzrosły o 14,4 proc.

Na reklamy w dziennikach najwięcej wydał Euro-Net Warszawa, który zwiększył cennikowe nakłady o 24,6 proc., do 13,8 mln zł. Drugim największym reklamodawcą prasy codziennej w omawianym okresie był Totalizator Sportowy. Zachował on ubiegłoroczną pozycję wicelidera mimo zredukowania wydatków reklamowych o 43,1 proc., do 4,9 mln zł.

Trzecie miejsce sprzed roku straciła natomiast firma Metro Group. W tym roku zastąpił ją Whitetime Professional Distribution z wydatkami w wysokości 4,2 mln zł. Pozycje czołowych reklamodawców dzienników straciły również firmy Lidl Polska i Volskwagen Group Polska. W ich miejsce pojawiły się Thermasin Healthcare Cosmetics (3,9 mln zł) i Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (3,9 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy w dziennikach (dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2014

I-IV 2015

zmiana proc.

EURO-NET WARSZAWA

11 099 584 zł

13 835 134 zł

24,6

TOTALIZATOR SPORTOWY

8 667 095 zł

4 930 664 zł

-43,1

WHITETIME PROFESSIONAL DISTRIBUTION

b.d.

4 223 200 zł

b.d.

THERMASIN HEALTHCARE COSMETICS

b.d.

3 940 800 zł

b.d.

MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU

b.d.

3 915 410 zł

b.d.

METRO GROUP

5 352 407 zł

b.d.

b.d.

LIDL POLSKA

4 446 766 zł

b.d.

b.d.

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

3 677 495 zł

b.d.

b.d.

Razem

489 689 045 zł

481 363 801 zł

-1,7


W magazynach w okresie od stycznia do kwietnia br. najwięcej wydawał na reklamy, podobnie jak przed rokiem, koncern kosmetyczny L’Oreal Polska. Jego cennikowy budżet wyniósł 37,4 mln zł, o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugą pod tym względem firmą był (także podobnie jak rok temu) Procter & Gamble Polska. Ten koncern zainwestował w promocję swoich marek na łamach magazynów 20,5 mln zł, o 15,4 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe, zredukował nakłady reklamowe w czasopismach o 1,4 proc., do 12,3 mln zł.

Tegoroczne zestawienie pięciu największych reklamodawców w magazynach uzupełniają firmy Nivea Polska (z cennikowym budżetem wynoszącym 15 mln zł), Volkswagen Group Polska (11,7 mln zł). Poza czołówkę wypadły natomiast Alma Market i Unilever Polska.

Najwięksi reklamodawcy w magazynach (dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2014

I-IV 2015

zmiana proc.

L'OREAL POLSKA

33 058 138 zł

37 489 995 zł

13,4

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

17 773 979 zł

20 508 449 zł

15,4

NIVEA POLSKA

b.d.

15 020 134 zł

b.d.

JERONIMO MARTINS POLSKA

12 511 406 zł

12 336 608 zł

-1,4

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

b.d.

11 738 577 zł

b.d.

ALMA MARKET

15 542 938 zł

b.d.

b.d.

UNILEVER POLSKA

13 462 946 zł

b.d.

b.d.

razem

915 065 960 zł

1 046 659 107 zł

14,4

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W dziennikach najmocniej reklamuje się Euro-Net, w magazynach - L’Oreal Polska

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krytyk Analityk
No te wzrosty w magazynach - na prawdę imponujące!. Może autor opracowania zamieściłby jeszcze jedną tabelkę - wzrost cen cennikowych [mający się nijak do rzeczywistości] oraz odniósł te dane do publikowanych już w serwisie estymacji wpływów reklamowych netto, opracowanych przez Starlink.
Profesjonalizm i znajomość tematu na najwyższym poziomie :). Może warto zapytać koncerny z czołówki wydatków magazynowych o te ich wzrosty w magazynach...
odpowiedź