SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W programach lojalnościowych najbardziej zależy nam na gotówce

Polskim konsumentom korzystającym z programów lojalnościowych najbardziej zależy na gotówce, czy to w postaci rabatu, zniżki czy bonu na zakupy. W ciągu ostatniego roku widać niewielki wzrost odsetka osób aktywnych w programach. Jednocześnie uczestnicy programów lojalnościowych przyznają, że ich lojalność w stosunku do marki, z której programu korzystają, ma głównie charakter transakcyjny - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

<!-- 1.2644s -->

Odsetek polskich konsumentów, którzy deklarują udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie - ok. 50% (2013 – 53%).

Jednocześnie zmienia się stosunek konsumentów do programów: w coraz większym stopniu są oni zainteresowani korzyściami materialnymi, o których wyborze sami decydują. W stosunku do ubiegłego roku znacząco wzrosła atrakcyjność nagród będących niejako substytutem gotówki. W przypadku benefitów niematerialnych najwyżej cenioną wartością wśród uczestników jest otrzymywanie, wcześniej niż pozostali klienci, informacji o wyprzedażach i eventach.

W ciągu ostatniego roku wyraźnie zmalał odsetek osób zupełnie nie interesujących się programem lojalnościowym, w którym uczestniczą, a nieco zwiększył się odsetek osób, które są aktywne w programie.

Zdecydowanie widoczny jest również wzrost chęci chronienia własnych danych osobowych i prywatności. Największą barierą wejścia do programu jest dla konsumentów konieczność przekazania jakichkolwiek danych osobowych.

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia miało charakter ilościowy i zostało zrealizowane metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych) w dniach 2-20 września 2013 r. W pierwszej części przeprowadzono wywiady na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków N=1005, w celu uzyskania informacji na temat penetracji programów lojalnościowych w populacji 18+. W drugiej części badania realizowano booster - wywiady na próbie celowej z respondentami biorącymi udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym (N=822).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W programach lojalnościowych najbardziej zależy nam na gotówce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl