W programach lojalnościowych najważniejsza elastyczność

Prowadzone przez sklepy programy lojalnościowe charakteryzują się różnymi właściwościami. Które z nich najbardziej przemawiają do konsumentów? Na to pytanie odpowiada globalne badanie Nielsena.

km
km
Udostępnij artykuł:

72 proc. uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że będzie kupować w sklepach prowadzących tego typu programy zamiast w takich, które ich nie prowadzą.

Jeśli chodzi o cechy tego typu programów, bardzo ważna okazuje się elastyczność. 81 proc. ich uczestników uznaje za atrakcyjną możliwość czerpania korzyści niezależnie od tego czy zakup został dokonany w tradycyjnym sklepie, w sklepie internetowym, czy też poprzez urządzenie mobilne, a 79 proc. zależy na możliwości wyboru spośród różnego rodzaju korzyści.

Dla ponad 3/4 badanych ważne są także takie kwestie jak spersonalizowane promocje oparte na ich wcześniejszych zakupach (77 proc.) oraz możliwość zdobywania bonusów za wykonanie określonej aktywności (76 proc.).

Z kolei 2/3 respondentów chciałoby integracji programu lojalnościowego z systemem płatności mobilnych, dzięki czemu mogliby automatycznie zdobywać i wykorzystywać bonusy korzystając z mobilnego portfela. Na taką możliwość najczęściej wskazywali badani z regionu Azji i Pacyfiku (78 proc.) oraz Ameryki Łacińskiej (75 proc.).

grafika
grafika
grafika
grafika

Elastyczność, integracja i spersonalizowane promocje to cechy programów lojalnościowych atrakcyjne dla ich uczestników niezależnie od wieku, przy czym nieco bardziej dla młodszych badanych.

grafika
grafika
grafika
grafika

Z badania wynika także, że 51 proc. uczestników programów lojalnościowych wśród najbardziej wartościowych korzyści z nich płynących wymienia obniżki cen.

Ponadto 66 proc. respondentów stwierdziło, że robiłoby częściej zakupy w sklepach online, gdyby oferowały one lojalnościowe korzyści podobne do tych w sklepach tradycyjnych.

Badanie "Nielsen Global Loyalty-Sentiment Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]