„W Sieci Historii” i „Świat Wiedzy” liderami pism popularnonaukowych i historycznych w I kwartale br.

W I kwartale 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce należało do magazynu „W Sieci Historii”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„W Sieci Historii” i „Świat Wiedzy” liderami pism popularnonaukowych i historycznych w I kwartale br.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2015 roku wyniosła 106 191 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 3,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,99 proc. i wyniósł 64 644 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 26,38 proc. do poziomu 7 883 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 28 211 egz., po spadku o 8,81 proc.

Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 577 egz., po spadku o 22,58 proc.

Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 20 684 egz., po spadku o 29,74 proc. - największym w rankingu.

W marcu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 0,12 proc. do 116 970 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 71 820 egz., po wzroście o 14,45 proc. – jednym w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 27 263 sprzedanych egz., po spadku o 19,15 proc. Drugie miejsce należało do miesięcznika „Newsweek Historia” (22 672 egz.), a trzecie - do magazynu „Focus Historia” (18 805 egz.; w dół o 26,13 proc. - największy spadek w rankingu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu