SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„W Sieci Historii” wyprzedziło „Focus Historia” - dane pism popularnonaukowych i historycznych

W styczniu 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii”.

Article

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 102 993 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 0,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 15,52 proc. i wyniósł 65 557 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 31,04 proc. do poziomu 7 770 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 30 588 egz., po spadku o 3,60 proc.

We wrześniu ub.r. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP - do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na temat).

Drugie miejsce zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 196 egz., po spadku o 21,29 proc. W styczniu 2014 roku tytuł ten był liderem.

Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 23 206 egz., po spadku o 23,66 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 977

102 993

102 993

164 979

104 005

104 005

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

129 132

65 607

65 557

150 000

77 651

77 601

21. Wiek

16 500

7 770

7 770

22 970

11 267

11 267

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 000

30 698

30 588

85 870

31 830

31 730

Focus Historia

45 045

25 196

25 196

61 000

32 011

32 011

Newsweek Polska Historia

50 990

23 206

23 206

54 998

30 397

30 397

W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 29,03 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „21. Wiek” - było to 15,11 proc.

ZKDP

miesiąc

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2015

grudzień 2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 977

102 993

102 993

159 935

93 948

93 948

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

129 132

65 607

65 557

109 000

57 408

57 358

21. Wiek

16 500

7 770

7 770

16 949

9 153

9 153

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 000

30 698

30 588

59 999

23 816

23 706

Focus Historia

45 045

25 196

25 196

44 000

19 916

19 916

Newsweek Polska Historia

50 990

23 206

23 206

51 997

25 433

25 433



Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „W Sieci Historii” wyprzedziło „Focus Historia” - dane pism popularnonaukowych i historycznych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szpigel
Brawo Fratria. Ale Niemcom przeskadzacie w Polsce historii uczyc :)
23 12
odpowiedź
User
Ziemniak
A co z "Do Rzeczy Historia"? Tak słabo przędą, że się nie załapali?
11 12
odpowiedź
User
martin
DO RZECZY HISTORIA najlepiej się sprzedaje ale nie jest objęta liczeniem
12 11
odpowiedź
User
Gh
Fratria narażacie się wielkim
13 8
odpowiedź