SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W tym roku wydatki na reklamę wzrosły o 9 proc. Aflofarm zwiększył wydatki reklamowe o połowę, a Polpharma o 40 proc.

W pierwszych dwóch miesiącach br. rosły wydatki reklamowe we wszystkich, poza outdoorem, mediach. Największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm, który zwiększył wydatki o ponad 50 proc. Mocno wzrosły nakłady reklamowe Polpharmy i Jeronimo Martins Polska, a Lidl i Ferrero jako jedyni z czołówki je obniżył - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W okresie styczeń-luty br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 5,4 mld zł, czyli 9,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Wzrosły wydatki reklamowe na wszystkie kanały komunikacji  poza outdoorem, . Wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 8,5 proc., do 2,71 mld zł. W radiu zwiększyły się o 21 proc., do 1,4 mld zł.

Wydatki na reklamę w magazynach wzrosły o 5,6 proc., do 582,4 mln zł, a na reklamę w kinach – o 2,7 proc., do 312,1 mln zł. W gazetach reklamodawcy zainwestowali z kolei 193,3 mln zł, czyli 2 proc. więcej niż przed rokiem.

Zmalały natomiast wydatki na reklamę zewnętrzną – o 16,9 proc., do 190,8 mln zł i na reklamę outdoorową w metrze -  o 0,5 proc., do 19 mln zł.

Aflofarm i Polpharma mocno w górę, Lidl i Ferrero w dół

Największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Pabianicka spółka w pierwszych dwóch miesiącach tego roku wydała na reklamę w mediach 548,7 mln zł, czyli 50,2 proc. więcej niż rok temu.

Drugie miejsce na podium należy również do firmy farmaceutycznej – USP Zdrowie wydało na reklamę w omawianym okresie 125,9 mln zł, czyli 13 proc. więcej rok do roku. Trzecim największym reklamodawcą jest Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w wysokości 120,1 mln zł, większymi w skali roku o 25,6 proc.

Spośród pozostałych reklamodawców z grona 10 największych najwyższy wzrost wydatków zanotowała firma farmaceutyczna Polpharma. Media na jej reklamach zarobiły w omawianym okresie 71,9 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż przed rokiem.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe zwiększył nakłady reklamowe o 34,5 proc., do 77,9 mln zł.

O 16 proc. więcej w skali roku wydał Euro-Net Warszawa (77,6 mln zł), o 14,2 proc. wzrosły wydatki reklamowe Volkswagen Group Polska (do 76,6 mln zł). Firma Terg zwiększyła je z kolei o 1,3 proc., do 86,2 mln zł.

Z czołówki największych reklamodawców tylko dwóch zmniejszyło rok do roku inwestycje na reklamę w mediach: Lidl zredukował budżet o 1,9 proc, do 110,9 mln zł, a Ferrero Polska – o 2 proc., do 95,6 mln zł.

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W tym roku wydatki na reklamę wzrosły o 9 proc. Aflofarm zwiększył wydatki reklamowe o połowę, a Polpharma o 40 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl