SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Unilever sztuczna inteligencja wyszukuje najlepszych kandydatów do pracy. Eksperci przestrzegają przed błędami

Koncern Unilever zaczął stosować mechanizmy sztucznej inteligencji w swoich procesach rekrutacyjnych. Algorytm na podstawie własnych danych ma wskazywać które osoby aplikujące o pracę będą najbardziej wartościowe na konkretnym stanowisku. Eksperci mają jednak wątpliwości i zaznaczają, że elementy zdefiniowane przez AI mogą być krzywdzące dla kandydatów i prowadzić do pomyłek w najlepszym doborze pracowników.

Dziennik „The Telegraph” poinformował, że koncern Unilever zastosował jako pierwszy na Wyspach Brytyjskich rozwiązania sztucznej inteligencji do procesu rekrutacji nowych pracowników.

System używany przez Unilever ma podczas rozmowy o pracę skanować twarz kandydatów, a następnie dokonywać szczegółowej analizy uzyskanych danych pod względem sposobu wypowiadania się, mimiki czy gestów wykonywanych przez osoby aplikujące na konkretne stanowisko.

Algorytm został opracowany przez amerykańską firmę Hirevue analizuje ok. 25 tys. różnych elementów zapisanych podczas rozmowy kandydata z rektuterem. Następnie dokonuje porównania posiadanych informacji m.in. z zarejestrowanymi wcześniej spotkaniami z tymi kandydatami, którzy zostali przyjęci do pracy i sprawdzili się na konkretnych stanowiskach.

Zdaniem Hirevue takie rozwiązanie eliminuje m.in. konieczność przeglądania przez pracowników HR tradycyjnej dokumentacji dostarczanej przez kandydatów do pracy.

Jednak cytowani przez „The Telegraph” eksperci rynku pracy oraz socjolodzy mają spore zastrzeżenia do metody zastosowanej przez Unilever. Ich zdaniem sztuczna inteligencja bierze pod uwagę jedynie pewne profile psychologiczne wyrażane poprzez wskaźniki przyjęte przez system.

W związku z tym może się okazać, że cenni kandydaci do pracy nie otrzymają jej tylko z powodu tego, że cechuje ich mniejsza ekspresja niż ta wymagana przez algorytm.

 

Dołącz do dyskusji: W Unilever sztuczna inteligencja wyszukuje najlepszych kandydatów do pracy. Eksperci przestrzegają przed błędami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Creepy, ale moze to jest jakieś rozwiązanie. Mam wrażenie, że coraz cześciej marketingowcy po stronie klienta to leniwe kluchy bez ambicji.
odpowiedź