SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wakacje należały do TVP1. Hitem finał Ligi Mistrzów

Nowym liderem oglądalności w wakacje br. została TVP1, w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu znalazł się Polsat. Największą widownię zgromadziły mecze Ligi Mistrzów oraz „Fakty” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Robert Lewandowski fot. FacebookArticle

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem analogicznego okresu 2019 roku zmniejszył się o 2,67 proc. i wyniósł 9,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,02 proc. do 7,92 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVN, który wyprzedził TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,80 proc., po spadku względem wakacji ub.r. o 14,68 proc.

Na czwarte miejsce spadła TVP2 (stacja miała 6,52 proc. udziału; w dół o 11,53 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 34,85 proc. w lipcu i sierpniu 2019 roku do 30,71 proc. w lipcu i sierpniu 2020 roku.

Duże wzrosty TVN24, TVP Info i Polsat News

Wysokie wyniki oglądalności w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2020 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,50 proc.; do góry o 16,77 proc.; pozycja 5. w rankingu), TVP Info (5,03 proc.; + 28,32 proc.; 6. miejsce) i Polsat News (2,14 proc.; + 71,20 proc. - największy wzrost w top 20; awans z 17. na 11. miejsce).

Polsat na czele w 16-49

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,07 proc., po spadku o 18,07 proc.

Drugą pozycję zajął TVN. Jego wynik w wakacje br. zmniejszył się o 17,50 proc. do 8,58 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 14,70 proc. do 5,34 proc.), a czwarta była TVP1 (- 12,20 proc. do 5,18 proc.).

- Spadające wyniki oglądalności BIG4 w wakacje to konsekwencja kilku różnych czynników. Tradycyjnie słabe ramówki wakacyjne, oparte głównie na powtórkach z wiosny w bieżącym roku były słabsze niż zazwyczaj. Kiepski content w telewizjach otwartych spowodował odpływ części widzów do platform streamingowych, a patrząc na wyniki oglądalności wrześniowych ramówek można zaryzykować stwierdzenie, że ten trend będziemy obserwowali również w nadchodzących miesiącach. W większym stopniu dotyczy to oczywiście miejskich i dochodowych grup celowych, a więc tradycyjnie tej części widzów którzy do tej pory częściej wybierali TVN - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. - TVN który zresztą kanibalizuje swojego widza telewizyjnego emitując nowości najpierw w Playerze czy też wzmacniając ramówkę TVN7 kosztem TVN. Widowni nie pomógł też z pewnością boom wakacyjny po zniesieniu większości obostrzeń poCOVIDowych. Dokładając zmiany w panelu NAM które wyraźnie zaszkodziły widowni tak TVN jak i Polsatu mamy taki a nie inny obraz oglądalności TV w wakacje - dodaje.

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 17,14 proc. do 9,14 proc.).

Hitem Liga Mistrzów

W minione wakacje najwięcej widzów zgromadził finałowy mecz Ligi Mistrzów z 23 sierpnia, w którym Bayern Monachium pokonał Paris Saint-Germain. Spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,72 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc.

Jacek Kurski tuż po zakończeniu meczu na swoim profilu na Twitterze poinformował, że spotkanie śledziło średnio 7,5 mln widzów, a w peaku było to 8,8 mln (powołując się na dane MOR; uznawane tylko przez TVP).

Na drugim miejscu uplasował się półfinałowy mecz Olympique Lyon-Bayern Monachium z 19 sierpnia. Transmisja w TVP1 miała średnio 2,93 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,36 proc. Według MOR spotkanie śledziło 4,31 mln widzów (w peaku - 4,85 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 31 sierpnia na antenie stacji obejrzało 2,45 mln widzów (21,06 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,21 mln widzów (emisja 23 sierpnia; 7. lokata). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,20 mln oglądających (wydanie z 31 sierpnia).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Trzy lokaty należały do programów TVP2, dwa - do TVN, a jeden - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wakacje należały do TVP1. Hitem finał Ligi Mistrzów

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Irek
Brawoo FAKTY TVN Liderem jak zawsze Tylko TVN :-)
odpowiedź
User
Mireczek
żenadaaa TVP nie oglądamy
odpowiedź
User
Seba
Ile przepłacono za to coś? Przy 2 mld dotacji oglądalność powinna być na poziomie 50%
odpowiedź