Grupa Weszło ze stratą. 13 proc. mniej z reklam

Trzy spółki zarządzające serwisem Krzysztofa Stanowskiego Weszło.com w ub.r. zanotowały spadek przychodów o 13,2 proc. do 3,8 mln zł, a przy wzroście kosztów o 6,3 proc. ich rentowność netto zmalała do 240,7 tys. zł straty.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Grupa Weszło ze stratą. 13 proc. mniej z reklam
Krzysztof Stanowski w Kanale Zero

Wśród spółek z grupy Weszło zdecydowanie największa jest Weszlocom. W ub.r. jej przychody zmalały z 3,56 do 3,09 mln zł, a koszty operacyjne zwiększyły się z 3,24 do 3,48 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 1,4 do 1,76 mln zł, a te na wynagrodzenia zmniejszyły się z 1,53 do 1,51 mln zł.

W konsekwencji rentowność sprzedażowa firmy poszła w dół z 316,1 tys. zł zysku do 392,6 tys. zł straty, wynik netto - ze 165,4 tys. zł zysku do 412,4 tys. zł straty.

Weszło to serwis internetowy i powiązany z nim kanał youtube’owy (ma 292 tys. subskrybentów, a zamieszczone na nim 2,8 tys. materiałów zanotowało łącznie 124 mln odtworzeń). Zarabia wyłącznie z reklam: displayowych i content marketingowych.

W spółce Weszlocom Krzysztof Stanowski ma 55 proc. udziałów, a pozostałe 45 proc. należy do Marty Sosnowskiej. Wskutek straty na koniec ub.r. firma miała ujemne kapitały własne (-152,7 tys. zł), wobec 260 tys. zł rok wcześniej.

W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Działalność o dużo mniejszej skali prowadzą dwie inne spółki Krzysztofa Stanowskiego pod marką Weszło. Firma Weszlofm (internetowe radio Weszło FM zostało zamknięte w lutym 2022 roku) zanotowała w ub.r. 210 tys. zł przychodów (wobec 242,5 tys. zł rok wcześniej), a przy spadku kosztów operacyjnych z 237,3 do 219,1 tys. zł jej rentowność netto poszła w dół z 1,3 tys. zł zysku do 9,6 tys. zł straty.

grafika

Z kolei spółka Weszlo Group Stanowski (jedynym komandytariuszem jest w niej Marta Sosnowska) przy zerowych wpływach sprzedażowych, symbolicznych kosztach operacyjnych i 224,7 tys. zł pozostałych wpływów i zysków zarobiła na czysto 181,6 tys. zł (płacąc 42,6 tys. zł podatku dochodowego).

Rok wcześniej strata netto firmy wyniosła 1,5 tys. zł.

grafika

Krzysztof Stanowski sprzedał spółkę z udziałami Kanału Sportowego

Do listopada ub.r. Krzysztof Stanowski i Marta Sosnowska byli właścicielami spółki WeszloTV, do której należy 22,5 proc. udziałów Kanału Sportowego. Gdy Stanowski rozstawał się z tym kanałem, sprzedano spółkę Maciejowi Wandzlowi, a ten przemianował ją na MW Inwestycje. https://www.wirtualnemedia.pl/kanal-sportowy-koniec-krzysztof-stanowski-sprzedal-udzialy-maciej-wandzel-plany,7169467185653889a

W KRS nie ma jeszcze sprawozdania firmy za ub.r. Natomiast w 2022 roku zanotowała spadek przychodów z 553,4 do 458,8 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 340 do 554,4 tys. zł jej rentowność netto poszła w dół ze 193,8 tys. zł zysku do 1,1 tys. zł zysku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa